> Przydaloby sie moze jakies
> info podczas upgradu, ze zmienilo sie to dosc powazne ustawienie i
> ewentualnie rozwiazaniem moze byc dopisanie do konfiga klas lub:

Szybki rzut oka na sume md5 tarballa z konfigami mowi mi ze od daawna
nie byly one zmieniane.

> allow-query { any; };

Raczysz chyba zartowac? Pomijajac, ze taki wpis sprzyja DNS cache
poisoning to konfiguracja domyslna jest po to aby administrator
dostosowal ja do swoich potrzeb, a nie na odwrot. Skoro upgrade
podmienil twoja konfiguracje to znaczy, ze jej nigdy nie modyfikowales
bo w specu stoi jak byk "%config(noreplace) %verify(not md5 mtime size)"

M.