Dnia środa, 1 lutego 2006 00:47, pszemaz WP napisał:
> Witaj pld-users-pl!
>
> Napracowalem sie troszke, zeby zrobic sobie porzadnie serwerek
> poczty.. oczywiscie na tyle porzadnie na ile potrzebuje, mase sie
> naczytalem roznych rozwiazan, no ale w koncu jest.. mam takze filtr
> antyspamowy w postaci SpamAssassina + Pyzor.

Ja używam amavisd-new, więc nie pomogę w Pyzorze, ale...

> Filtruje calkiem fajnie poczte przychodzaca, ale mam problem z WLASNA
> (...)
> RCVD_HELO_IP_MISMATCH  Received: HELO and IP do not match, but should 1.3
>(...)
> Najbardziej mnie dreczy pkt. 1. Nie wiem skad ta nieprawidlowosc.

Program pocztowy łącząc się z serwerem poczty przedstawia się poleceniem
EHLO nazwa_komputera

Z tego co wiem "nazwa_komputera" powinna być rozwiązywalna w DNSie na numer IP
tego komputera. Tutaj, z tego co rozumiem, DNS z którego korzysta serwer
pocztowy nie jest w stanie przekształcić nazwy "nazwa_komputera" podanej
przez klienta poczty na numer IP tego komputera albo przekształca na jakiś
inny numer, z którego ten komputer nie łączy się.

--
Michał Sutkowski
e-mail: [EMAIL PROTECTED]