Dnia niedziela, 12 lutego 2006 23:15, [EMAIL PROTECTED] napisał:
> mam straszny problem z kartą dźwiękową CMI8738
> zainstalowałem już wszystkie pakiety, jakie tylko można znaleźć
> związane z sound-alsa, łącznie z kernel-grsecurity-sound-alsa i jak
> próbuję wystartować service: alsasound, to pokazuje mi masę błędów typu:
> FATAL: Module snd_* not found.
> Co mogę z tym zrobić, bo brakuje mi już pomysłów.
> A no i jeszcze producent dołączył jedynie sterowaniki w postaci
> pliczku cmpci.c, który nie daje się skompilować, ze względu na dużą
> ilość błędów i 46.diff, który nie wiem czym jest...

Mam w jednym z kompów takie coś:
$ lspci | grep audio
02:04.0 Multimedia audio controller: C-Media Electronics Inc CM8738 (rev 10)

Konfiguracja alsy w moim przypadku obejmuje wpisanie co /etc/modprobe.conf
następujących linijek:
alias char-major-116 snd
alias char-major-14  soundcore
alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss
alias sound-service-0-1 snd-seq-oss
alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss
alias snd-card-0 snd-cmipci

Zainstalowane:
$ rpm -qa | grep alsa
alsa-lib-1.0.10-1
alsa-lib-devel-1.0.10-1
alsa-utils-1.0.10-1
alsa-utils-init-1.0.10-1
kernel-grsecurity-smp-sound-alsa-2.6.14.6-5

przy czym ważne są ostatnie 3. W skrócie: wpisać powyższe do odpowiedniego
pliku, zainstalować powyższe pakiety, potem
/etc/rc.d/init.d/alsasound start
odpalić alsamixer, podgłośnić co tam trzeba i powinno działać.
Registered Linux User #61028           JID: [EMAIL PROTECTED]   _\_V