28 lutego 2006, 20:50:48, Tomasz Witek napisal:

TW> chodzi mi o kolejność przetwarzania regułek.

TW> sytuacja jest taka. Są 2 łącza.

TW> w tablicy main jest

TW> default via router2
TW> i wszystko z routerem 2 chodzi.

TW> teraz chciałem włączyć drugie łącze wiec:

TW> ip ru ad from siec1/prefix1 table 222
TW> ip ro add default via router1 table 222

TW> i drugie łącze działa super.
TW> znaczy można sie do niego połączyć.

TW> Ale teraz bym chciał aby poczta tez wychodziła przez lacze1

TW> wiec

TW> ip ru ad fwmark 0x1 table 222
TW> iptable -t ??? -A ??? -p tcp --dport 25 -j MARK --set-mark 0x1
iptable -t mangle -A OUTPUT -o eth_siec2 -p tcp --dport 25 -j MARK --set-mark
0x1
zgodnie z tym
http://iptables-tutorial.frozentux.net/iptables-tutorial.html#TABLE.FORWARDEDPACKETS
(troche pod tabela 6-3)
jest rysunek ktory mowie ze
1. local proces  (wysyla pakiet na dport 25)
2. routing       (routuje go  via router2 czyli default)
3. mangle output (znacze na 0x1)
4. nat output
5. filter output
6. routing       (przeroutowuje via router1)

u mnie dziala cos podobnego tylko dla squida gdzie eth0-to default route
iptables -t mangle -A OUTPUT -o eth0 -p tcp --dport 80 -j MARK --set-mark 0x01
potem pakiety sa routowane przez eth2-lacze dla www

--
Pozdrowienia,
Łukasz Woźniak                         [EMAIL PROTECTED]