Dnia Fri, 14 Apr 2006 15:01:59 +0200
Przemysław Backiel <[EMAIL PROTECTED]> napisal(a||e)s:

> a nie jest tak
> ze jeden proces pójdzie na procek 1
> drugi proces na procek 2
> trzeci na 3

Tak sie dzieje, jesli aplikacja wyforkowuje odrazu kilka procesow,
wtedy tu juz nie mam znaczenia wielowatkowosc, jadro jesli ma
wkompilowana obsluge SMP rozrzuca procesy po procesorach.

> no i jak najpierw myslalem o wielu procesorach, to teraz juz tak nie
> mysle.. zastawiam się, czy rzeczywiscie: apacze, mysql, postfix,
> spamassasin, amavis z clamavem (mksem), bindem.. wykorzsta kilka
> procesorów.. czy moze jednak 1 mocniejszy procek no i składak...

To sa aplikacje typowo serwerowe, wiekszosc z nich jest pisana
wielowatkowo, oraz dziala w kilku procesach - na pewno wykorzystaja
wiecej niz jeden procesor. Nie sadze, zebys uzyskal wieksza wydajnosc
przy 2 procesorach typu PII 450 niz przy jednym PIII 900 (+2 razy
cache, - dzielony dostep do pamieci). Wracajac do pierwotnego pytania:

"dlatego mam dylemat, bo albo mocna mocna nowa maszyna, albo (IMO)
pro sprzet, z dopasem, ale słabszy.."

Moze podaj konkretnie jaki jestes w stanie kupic 'skladak' i serwer,
bedzie latwiej ocenic co sie bardziej oplaca.

--
pozdr. Sławomir Kawała
JID: slwkk [at] alternatywa [dot] net