Użytkownik Piotr Koczur napisał:

Witam,

rownolegle do przekaznika).
O co chodzi z ta dioda?

Cos mi chodzi po glowie, ze to zabezpieczenie przed
napieciem generowanym przez uzwojenie przekaznika podczas
rozlaczania.
Dioda ma byc zaporowo do zasilania przekaznika.

Ano...
Bezpieczniej jest uzyc czegos co sie zwie bodaj optron.
Wychodzi takie rozwiazanie ciut drozej ale jest pewnosc,
ze nie sfajczymy sobie komputera - zupelnie oddziela 'elektrycznie' komputer od naszego sprzetu. Przepraszam za moze malo fachowe wytlumaczenie - elektronik ze mnie jak
z koziej d... ;)
Dziala to bardzo milo. Mam takie cos podpiete do serwera w pokoju i z crona steruje oswietleniem akwarium :)
Inspiracja do zrobienia tego bylo... Coffee HOWTO :)
http://www.jtz.org.pl/Html/mini/Coffee.pl.html
Polecam. Kupa zabawy jak takie cos zacznie nam dzialac
i do tego przydaje sie na codzien. Do tego mozna znalezc w googlach projekty wykorzystujace lpt dla np astronomow - projekty sterowania teleskopem. Gdzie tu Linux? Ano uzywajac np xephema czy kstars mozna bardzo latwo tym kierowac ;)

pozdrawiam, Piotr Koczur

Albo odseparować przekaźnik za pomocą transoptora.

pozdrawiam,
Radek

_________________________________________ http://pld-linux.org/ = faq, howto, newsy

dostales tutaj odpowiedz na swoje pytanie?
podziel sie z innymi i dopisz do FAQ!
                http://pld-linux.org/FAQ/

Odpowiedź listem elektroniczym