Witam!Już dzis pisałem o tym w innym wątku, ale jeszcze parę rzeczy zrobiłem (co nie zaowocowało niczym ciekawym), więc dla porządku chcę opisać wszystko:
1. Sprzęt: laptop Toshiba Satellite 2520 CDT

1. Zainstalowałem RA - działa bez problemów, ale chciałem jądro 2.4 -po upgradzie zaczęła wariować PCMCIA - włożenie karty sieciowej owocowało wieszaniem sprzętu (totalny zwis - pomagał tylko hard reset), w necie znalazłem sugestie o wyłączeniu ACPI - wtedy zaczął się wieszać przy podnoszeniu PCMCIA bez względu na to czy była karta w slocie, czy nie.
2. Zainstalowałem AC - ISO z 2004.01.14 - j.w. - chyba ten laptp nie lubi jądra 2.4
3. Chciałem z tego nowego ISO (2004.03.03)uaktualnić jądro - to w ramach testów - mam kilka serwerków na tym starszym AC i chciałem zobaczyć czy da się to bezboleśnie uakualnić - Cannot open root device "0301" - mimo modyfkacji lilo.conf i przeładowania lilo.

Przed tym komunikatem ładują się z initrd następujące moduły:
ide-core
ide-disk
mbcache
ext2

Żeby było ciekawiej to w tym laptopie jest wyłączone bootowanie z CD, więc w tej chwili mogę startować z dyskietki instalacyjnej.
W poprzednim wątku AndrzejZawadzki napisał, że na taki problem pomogło mu załadowanie do initrd modułu piix - spróbowałem, ale u mnie to nie pomogło.
Próbowałem też tak:
root=/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1
No i
pnpbios=off lub acpi=force

4. Ponieważ nic na tym laptopie nie było to go wyczyściłem i zainstalowałem "czyste" AC mini-iso z 2004.03.03
Czy mógłbym liczyć na jakieś inne sugestie?
Co jeszcze mógłbym zrobić?
W takim układzie boję się uaktualniać moic serwerów, i wygląda na to że będę musiał przy kolejnych instalacjach (a jedna kroi się w ten weekend) bazować na mini-iso z 14.01.2004 - a iptables budowanym z CVSu (bo na ftp w ready leży już tylko to do kernela 2.6)

--
Paweł Muszyński

http://pld-linux.org/ = faq, howto, newsy