Dariusz Wlodarczyk wrote:

> Najpierw ściągam pakiet komendą w celu późniejszej instalacji...

Z helpa: --fetch[=DIR] Nie instaluj, a jedynie ściągnij pakiety

wiem co robi ta opcja chodzilo mi tylko po co najpierw robisz --fetch a potem -i (ktore to i tak by sciagnelo ten pakiet) ?

Ten krok robi cron w nocy :) Dodatkowo przy pomocy:

      poldek --up --upgrade-dist --fetch

to sprytne, ja mialem tylko poldek --up && poldek --upa && poldek --upgrade-dist --dump
to twoje chyba fajniejsze.

Gdybyś chciał zostawiać pakiety po instalacji w cachu poldka tak na
wszelki wypadek, to musiałbyś ustawić w /etc/poldek.conf opcję
keep_downloads. Niestety nie pamiętam czy jest i jak się nazywa opcja
która by to robiła z lini poleceń :)

jest cos takiego, zgadza sie. W sumie powinno byc przydatne jest naprzyklad miales poldek-0.17 zainstalowany i zostawiles sobie pakiet rpm a potem zupgradowales na poldek-0.18 ktory na przyklad nie dziala (numerki przypadkowe)