Hmmm....doinstalowalem freetype 2.1.7 (z "--force" bo 2.1.9 jednak milo by bylo takze posiadac). Nie pomoglo. Jest jakas szansa na rozwiazanie tego bez downgrade'u frretype'a i przebudowy firefoksa na starszej wersji?

Bez downgrade'u raczej sie nie da. Bez przedbudowy, jak wspomnial przedpiszca ponoc sie da (ponoc, bo sam tego nie sprawdzalem). Tak BTW to z freetype >= 2.1.8 to sa wieksze problemy, ja np przy wersji 2.1.9 mam gigantyczne czcionki w kde w niektorych miejscach, w mozilli natomiast miniaturowe, a mozilla-mailnews wogole nie startuje tylko wisi...

M.