Paweł Nawrocki wrote:
W Twoim liście datowanym 8 listopada 2004 (21:33:34) można przeczytać:

Paweł Nawrocki wrote:

W Twoim liście datowanym 8 listopada 2004 (19:48:17) można przeczytać:

Paweł Nawrocki wrote:

GS> Dnia 2004.11.08 12:47:26 +0000, Krzysztof Królikowski napisał(a):

Dnia 08-11-2004, pon o godzinie 12:31 +0100, m0nster napisał(a):

jak przywrocic kolory? a moze wrocic do ksh i zienic ustawienia (ktore??)
tak zeby w ksh zaczal dzialac Del i inne..?

Jeśli chodzi o kolory, to może export TERM=xterm-color pomoże?

GS> i może jeszcze GS> poldek -i terminfo

juz bylo zainstalowane. czy pod shellem ksh Del i pozostale funkcyjne rowniez
moga dzialac?
na drugiej maszynie na Slacku root ma domyslnie ustawionego bash`a
i tam loguje rowniez sie przez Putty (ustawione na xterm) i wszystko dziala
jak nalezy. mam kolory, dziala przycisk Del, PgUp,
a z PLD wciac sa problemy w tym temacie :(

zupelnie nie wiem jak sie do tego zabrac?
pomozecie?

ktore pliki konfiguracyjne wylistowac?
bo zdaje sobie sprawe, ze wasze domysly nie wystarcza.

Może alias ls='ls --color=auto' w .bashrc? U mnie to zazwyczaj było konieczne do uzyskania ładnych kolorków.

A to próbowałeś?

tak, probowalem i dziala, ale z bashem mam ten problem, ze nie dziala PgUp, PgDown, Home, End, a Del dziala. Dziwne ?!

Zasadniczo tak, ale szczerzo mówiąc nie mam siły dochodzić do tego dlaczego Ci to nie działa. Nie znam się na tym i nie lubie tej zabawy.

Ogólnie polecam zsh (świetna powłoka), ale to tak poza konkursem.

swoja droga, czym sie te powloki praktycznie roznia? ksh, ash, zsh, bash ...

Funkcjami dodatkowymi, czasem nieco składnią jezyka skryptowego.

zainstalowalem zsh, dziala Del, PgUp-Down, sa kolory, ale
w Vimie przestal dzialac BackSpace. w pico, mc dziala
oraz cos nie tak z prompt :(

Shell nie powinien miec wplywu na mapowania klawiszy w innych programach. Jesteś pewien, ze to nie coś popsuło?

Tu miało być ,,coś innego''.

Jak zmienisz login shell to będzie ok. Po prostu nic w plikach startowych zsh nie wymusza prompta (choć docelowo pewnie w .zshrc sobie coś ustawisz), a Ty swoje PS1 dziedziczysz z bash (który ma inną składnię tegoż).

a jak go sie zmienia?

Powinno się zmieniać komendą chsh, ale w PLD jej nie uświadczyłem nigdy (inna rzecz, że nie szukałem za dużo).
Można przeedytować plik /etc/passwd.

Polecam lekturę (choć pobieżną) zsh-guide. Ten shell ma domyślnie mnóstwo cennych funkcji wyłączonych. (choćby kolorowane tab-completion)

dzieki. poczytam

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa