Witam,

mam pewien problem, na który google nie chce mi udzielić pomocnej odpowiedzi. Otóż uruchamiam sobie gentoo poprzez taki skrypcik:

#!/bin/sh
export HOME_ETC="" && export DISPLAY=":0.0" && gentoo &

(czynię to, ponieważ HOME_ETC _nie jest_ poprawnie obsługiwane w gentoo - jestem w ogóle za usunięciem tego patcha z pakietu)

Problem pojawia się, gdy np. spróbuje podglądnąć sobie dowolny plik jpg poprzez zewnętrzny program (GQview). Na wyjściu konsoli otrzymuję:

(gqview:4269): Gtk-WARNING **: cannot open display:

Pliki graficzne powiązałem w gentoo poprzez ustawienie komendy view_image z "gqview {fpu}". Oczywiście problem należy uogólnić - sytuacja się powtarza, gdy z poziomu gentoo próbuję uruchomić jakąkolwiek inną aplikację "okienkową".

Jak elegancko rozwiązać problem z display'em?
Z góry dziękuję za odpowiedź!

--
Strona domowa: http://www.zaskorski.net # JabberID: [EMAIL PROTECTED]