Użytkownik [EMAIL PROTECTED] napisał:
zaczalem sie rozgladac nad rozwiazaniami jak w temacie. Generalnie ideą jest powstrzymanie wypływania spamu z sieci.
No tak sie zastanawiam, czy istnieje taka możliwość. Jeśli ktoś widział/zastosował podobne rozwiązanie proszę o feedback.

Zainteresuj się pakietem: smtp-gated. Jest spec w CVS PLD. Zmuszony byłem użyć gdy moja domena trafiła do "zombie computers" i stary (jeszcze na RA i PII) serwerek się nie wyrabiał.

ps.
czy to działa na podobnej zasadzie co squid proxy ? że za pomoca iptables kieruje ruch docelowy portu 25 na port smtp proxy ?

Tak, występują co prawda problemy z opisanym tu już SPF i open-relay, ale da się to opanować przy pomocy iptables. :)

--
pzdr
Stacho