>  |Nasz nowy rzad socjo-zielony chce wprowadzic podwojne obywatelstwo
>  |dla cudzoziemcow.
>  |Do tej pory trzeba zawsze oddawac stary paszport, aby dostac
>  |niemieckie obywatelstwo. A automatycznie sie dostanie obywatelstwo
>  |tylko, jesli jedno z rodzicow jest Niemcem (nie wystarcze urodzic sie
>  |w Niemczech).
>  |Jak to jest wlasciwie w innych krajach? Czy w Polsce mozna posiadac
>  |dwa obywatelstwa (lub wiecej)?
>  |Uta
>
> W prawie niemieckim stosowano dotychczas podwojna miarke,
> [...]
Australia nie ma nic przeciwko posiadaniu innego obywatelstwa.
Rzadowi zalezy na tym, zeby Australii przybywalo obywateli,
ale jakby trzeba bylo sie zrzekac poprzedniego obywatelstwa,
to bylyby z tym trudnosci. Mozna byc "permanent resident"
latami bez koniecznosci stawania sie obywatelem australijskim.
Australijczykiem przez urodzenie zostaje sie jezeli jedno z
rodzicow jest obywatelem lub stalym rezydentem Australii.
Moje dzieci sa wiec automatycznie obywatelami Polski
i Australii.

Ewa

Odpowiedź listem elektroniczym