At 18:03 16-01-99 -0500, pan Piasta napisal:

>Wiele listow podnosilo temat obywatelstwa, wiz i paszportow.
>Sporo informacji na temat polskiego ustawodawstwa na temat
>obywatelstwa i niewydawania wiz Polakom w paszportach innych
>krajow znajdziesz na stronach Stowarzyszenia Inzynierow Polskich
>w Kanadzie, Oddzial Ottawa. Sa tam rowniez listy/komentarze na
>powyzsze tematy - dodaj swoj.
>
>Zajrzyj pod:  http://www.compmore.net/~czeslaw/SIP/dyskusja.htm

Przeczytalem wszystko uwaznie.

[...]

>Ciekaw jestem, jak sie maja ostatnio sprawy z wizami dla Polakow
>z krajow innych niz Kanada, jesli podrozowales do Polski w ciagu
>ostatnich 3 miesiecy?

Bylem w Polsce w okresie Swiat Bozego Narodzenia / Nowego Roku.
Podrozowalem na australijskim paszporcie, jedyny jaki mam. Wedlug prawa
posiadam nadal polskie obywatelstwo.

Nie bylo zadnych klopotow z otrzymaniem normalnej wizy dla cudzoziemcow i
to w trybie przyspieszonym. Caly proces trwal godzine. Te same antyczne
druczki do wypelnienia, co od kilkunastu lat. Nie pytano mnie, czy nadal
mam polskie obywatelstwo, choc na druczku wyraznie napisalem gdzie sie
urodzilem i w jakim celu do Polski jechalem. Z cala pewnoscia tez nie
figuruje w bazie danych osobowych komputera Strazy Granicznej jako
przemytnik narkotykow, terrorysta, obywatel Polski, morderca, albo inny
bandyta scigany przez InterPol.

Na razie? Moze udalo mi sie tym razem?

-----------

Nowoscia byla wiza jako nalepka z hologramami,  wczesniej byly pieczatki.
Pobyt automatycznie na pol roku, zamiast na jeden miesiac o ktory sie
staralem. Chcialbym tez przy okazji powiedziec, ze bardzo mile zaskoczony
bylem uczynnoscia konsulatu w Sydney, szczegolnie pani Joanny, z ktora
rozmawialem wczesniej telefonicznie na temat ostatnich wymogow wizowych i
umawialem sie na zalatwianie tej wizy w przeddzien odlotu. Wrecz
niespotykanie mila, wrecz niebywala obsluga. Porady, oferowana pomoc i chec
ulatwienia mi zalatwiania sprawy, upewnianie sie, ze p. konsul bedzie, aby
mozna to bylo zrobic od reki, abym przypadkiem zbyt dlugo nie musial
czekac...

Po raz pierwszy czulem sie normalnie w konsulacie polskim. Tak jak normalny
czlowiek w normalnym urzedzie.

Zig Rybak

>Czesiek Piasta
>//www.compmore.net/~czeslaw/SIP/