At 04:35 PM 1/27/99 +0100, you wrote:
>Przed poludniem zmarl w Krakowie Jerzy Turowicz.
>
>W. Glaz
>[EMAIL PROTECTED]
>fax(bus) 48 (61) 825-7758

Z wielkim zalem, choc bez zaskoczenia bo wiedzielismy o jego ciezkiej
chorobie, przyjelem wiadomosc o smierci Jerzego Turowicza. Byl wielkim
Polakiem, ktory na swoj sposob wydatnie przyczynil sie do upadku komunizmu
ale przedtem i do tego ze Polska byla najlepej nadajacym sie do zycia
barakiem w obozie komunistycznym.

Czytelnikiem TP jestem od niemal czterdziestu lat. Byl w naszym domu od
zawsze, conajmniej od czasu, reaktywowania pisma w 1956. Tygodnik odegral
olbrzymia role w ksztaltowaniu mojej postawy jako czlowieka, Polaka i
katolika.I dalej jest pismem ktore najbardziej pomaga mi w formulowaniy
wlasnego pogladu na swiat.

O politycznych zaslugach srodowiska TP oraz J. Turowicza dosc duzo sie
pisze. Czesto zapomina sie (nawet wsrod hierarchii koscielnej) o jego
zaslugach wobec polskiego Kosciola Katolickiego. Bez ich udzialu w
formowaniu postaw licznych srodowisk polskiej inteligencji katolickiej,
Kosciol niewatpliwie bylby znacznie ubozszy. Choc oczywiscie inne poglady i
inne typy religijnosci  niz te propagowane przez TP sa tez w nim potrzebne.

Mam nadzieje ze dzielo J Turowicza bedzie kontynuowane przez jego nastepcow.

Wieczny odpoczynek racz mu dac Panie!

Michal Niewiadomski

Odpowiedź listem elektroniczym