> Od: Marcin Mankowski <[EMAIL PROTECTED]>
> Do: [EMAIL PROTECTED]
> Temat: Re: idzie Europa
> Data: 16 lutego 1999 20:50

> Pelny pokoj jest mozliwy w Niebie albo w wiezieniu.
> To znaczy w dobrowolnej harmonii wszechstronnie
> rozwinietych osob zjednoczonych z Bogiem albo
> w grobowym pokoju oglupialych niewolnikow.
> Pomiedzy pozostaje walka.
> Jak powiedzial Sw. Pawel:
> "Bojowaniem jest nasz zywot podniebny"

Bardzo mi przykro, ale tak powiedział Mikolaj Sep Szarzynski pod
koniec XVI wieku, a na do dodatek powiedzial tak nie w jezyku
sw.Pawła (po domowym hebrajskim - wyuczona greka), ale w najczystszej
polszczyznie (vide: "Rytmy albo wiersze polskie", wydane w roku 1601,
najprawdopodobniej we Lwowie). Przywolywany cytat brzmi nastepujaco:
        Pokoj - szczesliwosc, ale bojowanie
        Byt nasz podniebny

Pozdrowienia,
Zbigniew Suszczynski