>To jest troche tak jak z tym senatorem: Al D'Amato. (No moze nie)Kazdy tu
>uzywa okreslenia schmuck (szmak) - tak jak: schlep, schlemiel, putz itd. -
>ktore jest dosc powszechnie, i tolerowanym, okresleniem na kogos, kto jest
>po prostu chujem (sic). Wiadomo, ze to z Jiddysz.
>Tak sie zlozylo, ze konkurentem D'Amato do Senatu USA byl (i wygral -
>dobrze, bo Demokrata) Chuck Schumer, ktory jest Zydem. D'Amato na prywatnym
>zebraniu okreslil Schumera jako 'szmak' (co jest zgodne z rzeczywistoscia).
>I sie rozpetalo: D'Amato musial przepraszac - publicznie.
> [...]

He, jeden slownik podaje pochodzenie:
[Yiddish shmok, penis, fool, probably from Polish smok, serpent, tail.]

Ale Schumer slaby bystrzak, mogl walic zwyczajnie po imieniu do tego
D'Amato. Nie wiem czy dobrze ze przegral bo zdaje sie jakies wizy
probowal Polakom zalatwiac.

---

Odpowiedź listem elektroniczym