>Pani Kasiu,
>Nie watpie, ze ma Pani swoj wklad w ranking liceum. Gratuluje!
>Kazik Stys
>PS Powyzsza informacja na podstawie Rzeczpospolitej 99/03/04
>---------------------------------------
>Laureaci IV rankingu olimpiad przedmiotowych
>
>Nr              Szkola          Miasto          Suma pkt.
>
>1. I LO im. Nowodworskiego      Krakow          25,50
>2. V LO im. Witkowskiego        Krakow          23,00
>3. III LO im. Marynarki Wojennej Gdynia         22,50
>4. XIV LO im. Staszica          Warszawa        21,50
> [...]

Ha! Z przyjemnoscia odnotowuje moje liceum  na chwalebnym VI miejscu.

VI liceum Jana Kochanowskiego bylo przez wiele lat najlepsza szkola w Radomiu,
glownie za sprawa nauczycieli przedmiotow scislych. Kiedy konczylem szkole
w 1976r
"Kochanowszczak" mial w Polsce druga pozycje w rankingu liczby finalistow
olimiady chemicznej
(po liceum Zamoyskiego w Lublinie). Olbrzymia w tym byla zasluga dwojga
wybitnych pedagogow:
Anny i Stanislawa Banaszkiewiczow, (ktorzy nawet z tak niesfornego lenia
jak ja potrafili zrobic laureata :-)).

Czasy swietnosci ma szkola niestety juz za soba. Proces rozkladu rozpoczal
sie jeszcze w latach siedemdziesiatych, kiedy politycznie mianowany
dyrektor zaczal  werbowowac kadre wedlug politycznego klucza. Poziom
kompetencji okazal byc sie odwrotnie proporcjonalny do poziomu lojalnosci.
Lekcje jezyka polskiego czy historii w mojej klasie to byla czysta farsa...

Piotr Wnukowski