On Tue, 9 Mar 1999, Wojciech Jeglinski wrote:
> Troszkem spozniony, ale dopiero teraz wpadla mi w rece wczorajsza Gazeta
> Stoleczna (to taki lokalny dodatek do Gazety Wyborczej), a tam stoi, ze
> pierwsza trojka  polskich liceow to
> 1. XIV LO im. Polonii Belgijskiej we Wroclawiu
> 2. Katolickie LO ks. Pijarow w Krakowie
> 3. I LO im M.Kopernika w Lodzi

Temat ten przerabialismy juz dobre kilka lat temu, ale jest on ciagle
aktualny, boc nowe generacje rodzicow i ich dzieci stale dojrzewaja do
liceow.

Moj syn 'chadzal' do slynnej 'czternastki' w latach 1986-1988, a ja ...
razem z nim, bo dla rodzicow stale organizowano rozmaite zebrania, a ja
mialem dodatkowe powody, gdyz moj syn zaczal liceum w Kanadzie i trzeba
bylo mu zapewnic w miare rozsadne przejscie do systemu polskiego. Otoz, ta
'czernastka' to bylo wtedy (a pewnie i teraz) iscie 'ostre strzelanie'.
Poziom przedmiotow scislych byl arcywysoki i mowy nie bylo, abym mogl
rozwiazywac zadania za mojego syna :-) Chemia, na przyklad, byla
prowadzona wedlug podrecznikow uniwersyteckich przez nauczycieli z
doktoratem. Nacisk (stress)  'czternastki', a szczegolnie osobowosci jej
dyrektora p. Dobrzanskiego byl wtedy tak duzy, ze slabsi matematycznie i
psychicznie uczniowie (i ich rodzice :-) po prostu wynosili sie do
'gorszych' liceow, gdzie od razu zostawali niemal prymusami. Dzisiaj syn
moj przyznaje, ze te dwa lata w 'czternastce' nauczyly go rozumienia
matematycznego na cale zycie.

"Czego i Wam zycze, mili parafianie. Amen."

Serdecznie pozdrawiam-
Krzysztof Cena

Odpowiedź listem elektroniczym