-----Original Message-----
From: Dorota I Rygiel <[EMAIL PROTECTED]>
To: [EMAIL PROTECTED] <[EMAIL PROTECTED]>
Date: Wednesday, January 13, 1999 11:06 AM
Subject: zaraza grynszpanowa

> P. Eva Madry cytowala z Lema i rzucila mi sie w oczy owa "grynszpanowa
>zaraza." Co to jest takiego? Czy to moze jest zatrucie "poison ivy" lub
>"poison oak?" Nie mam pod reka slownika wiec nie moge sprawdzic, a bedzie
>mnie to gryzlo.
>
>A wiec, co to jest grynszpanowa zaraza i jak to jest w jezyku angielskim?
>
>dziekuje
>
>dorota

Grynszpan to jest skladnik farby o malowania, i o ile pamietam powstaje
wskutek dzialania kwasem octowym na miedz. Taka zielona substancja na
miedzianych kopulach koscielnych to jest wlasnie tez grynszpan, czyli
patyna. To sie kiedys strasznie podobalo wszystkim bo przydawalo budynkom
szlachetnosci, ale po jakims czasie sie zorientowano ze to nie tylko jest
silnie trujace, ale rowniez koroduje.

Izabela

Odpowiedź listem elektroniczym