> Ciekawi mnie tez czy obiektywnie dla swiata wazniejszy bylby
> symbol samego
> Oswiecimia, czy tez symbol hitleryzmu obejmujacy wszystkie
> obozy i cale
> okrucienstwo wojny.

IIWS miala wiele aspektow odrozniajacych ja od wojen prowadzonych wczesniej.
Planowe ludobujstwo to byla ta straszliwa nowosc. Oswiecim moglby byc
symbolem planowego ludobujstwa, niestety zbyt mocno kojarzy sie z zaglada
jednego narodu, nie moze przez to byc symbolem uniwersalnym ...

Jeszcze jedno sprostowanie:  atomowy grzyb nad
> Hiroshima to nie przyklad postepu technologii, a zaglady.

No nie, i jedno i drugie .... niestety.

> Andrzej

reg.
Piotr