> Panie Sikorski... w/w bylu juz raz walkowany na POLAND-L.
> Polecam przeczytanie owych postingow jak i bierzacej
> literatury historycznej.   Chowanie glowy w piasek i
> wyzywanie innych od glupcow gdy maja odmienne zdanie
> nie zmieni faktow...

To ze temat byl walkowany nie zmienia faktu.  Co ma jakikolwiek powstaly
rzad do utraty niepodleglosci chocby tylko na rzecz hitlerowskiego okupanta?
Niech mnie Pan oswieci, bo nie potrafie zrozumiec Panskiej logiki.
Tymczasem milo jeszcze wypraszam sobie insynuacje:  nie uzylem bowiem
pod Panskim adresem okreslenia glupiec.  Watpliwosci ze nie bedzie Pan w
stanie pojac wyplywaje z Panskich bezzasadnych zarzutow z znacznie
bardziej blahych sprawach, rozjasnianych Panu przez wielu uczestnikow.
W moim tekscie uzylem tlumaczenie Panskiego "stupidyty" jako glupote (w
Panskiej wersji) w odniesieniu do opisywanej przez Pana akcji rzadu.
Naszych komunistow posadzano czesto o glupote, choc bylo to czesto ich
swiadome dzialanie.  Co z tego wyszlo - wiemy.  Glupota  bylaby dla nich
usprawiedliwieniem - inaczej powinni odpowiadac za czyny przestepcze.

Wracajac do tematu. Nie skorzystam niestety z Panskiej porady czytania
czegokolwiek co mi Pan poleca.  Po pierwsze mogli to byc historycy z
Panskiego klubu, a po drugie:  niech Pan tylko czyta uwaznie i zastanowi sie o
co pytam:
GDZIE PAN ZNAJDZIE POPARCIE TEORII, ZE (przynajmniej pierwsze z
PONAD 50) LATA OKUPACJI ZAWDZIECZAMY RZADOWI POWOLANEMU
JUZ PO UTRACIE OWEJ NIEPODLEGLOSCI.
Jeszcze jasniej?  Prosze bardzo:  to jest tak jakby Pan dowodzil, ze porod
dziecka byl przyczyna gwaltu i utraty dziewictwa.

Najdobitniej Pan czyta inna literature niz ja.  Czy zna Pan zapis rozmowy Gen.
Sikorskiego z Chrchilem.  Bez komentarzy da sie z tego wywnioskowac co
sobie wowczas polski rzad mogl zrobic.  Polecam, bo - aby "powiedziec cos
przeciwko kosciolowi nalezy znac Biblie" (Lenin).  Koniec, bo tu juz wkraczam
w polityke, a ja sie zarzekam publicznych dyskusji politycznych.  Chodzi mi
tylko o logike rozumowania.

Cale nieporozumienie jest pewnie stad, ze Pan Radziwil pisal o sprawach
powaznych, o utracie niepodleglosci "PONAD 50 lat".  Pan natomiast, jakby
niechcac tego widziec, niejako neguje istnienie okupacji niemieckiej i replikuje
na temat okupacji komunistow jedynie, zawezajac okres czasowy.
No to co, Panie Sererynie, byla jakas tam hitlerowska okupacja? A co by Pan
polecal aby Polish Government in Exile zrobil?  Pewnie powinien wygrac IIWW,
pokonac Niemcow, Wlochow, Japonczykow i Amerykanow, a nastepnie
podyktowac pokojowe, korzystne dla Polski warunki.
Ech tam, kazdy ma swojego "konika".  Panskim jest antykomunizm i to nieco
zaslepia.

> Pogodnie
> Seweryn

AS