Malgorzata Zajac:

> [...]
> dajacymi w Polsce :

> Pragne wiec uswiadomic pani Ucie, ze podany przez nia przyklad
> wypowiedzi posla Mariusza Olszewskiego dotyczy tzw. euroscepty-
> cyzmu, ktory nie jest w Polsce, przynajmniej jak dotychczas, karalny.
> Owszem, mozna sie zzymac na porownanie, ktorego uzyl pan posel (napisalam
> jasno poprzednio co o nim mysle), ale nalezy brac pod uwage, ze podobne
> porownania (naturalnie w tonie ironicznym) zdarzaja sie roznym
> autorytetom, lacznie z poslami na antenach roznych rozglosni i nikt z tego
> powodu nie skacze tym rozglosniom do gardla.

Pani Malgosia, wszystko Pani fajnie napisala, ale to nie jest
odpowiedzia na pierwotny problem. Jeszcze raz: Pani napisala cos
o 'ponizej pasa' na wypowiedz innego listownicza. Ja podalam
przyklad na to, ze porownanie, ktore dotyczaly Pani krytyki nie
uwazam za 'ponizej pasa'. Podalam do tego jeden(!) przyklad,
ktory mi sie wydawal ponizej kazdej krytyki. Chce Pani wiecej?
Interesujacym faktem mi sie wydaje jest, ze mozna takie opinie
oglaszac, bez obawy 'skaczania tej rozglosni do gardla'. Ale po
krytyce tego, trzeba uwazac na swoje gardlo.

> W dalszej czesci swego listu pani Uta, oczywiscie jako znana zwo-
> lenniczka tolerancji, twierdzi, ze nie nalezaloby dopuszczac posla O. do
> radiowej anteny :

Oj, to Pani wiecej czytala, niz pisalam. Ale od tego Pani jest
specjalistka..

> Niestety, nie rozumie pani w czym rzecz. Polska telewizja publiczna:
> (TVP1, TVP2, osrodki regionalne, TVPolonia) - jest medium publi-
> cznym, a nie prywatnym. Obowiazuja ja inne zasady dzialania (okre-
> slone ustawowo), niz media prywatne. Jako medium publiczne nie
> moze byc jednostronna.

Czesc zasad jest inna, czesc wspolna - znam ta ustawe.
Wspolnie jest n.p. nietykalnosc godnosci i honoru czlowieka.
Nie chodzilo mi o to, czy ta jednostronnosc jest dozwolona (moze
tu Pani nie rozumie w czym rzecz;) lub nie, tylko o to, jak ta
jednostronnosc w stacji Radio Maryja wyglada. A czy ona
wystepuje u prywatnych lub w publicznej telewizji jest mi wszystko
jedno, efekt jest ten sam.
[..]
"Halasliwa metoda walki", jaka w niektorych audycjach posluguje
sie Radio "Maryja", moze nie zaslugiwalaby na uwage, gdyby nie
lekcewazenie autorytetow, w tym takze zwyklych przepisow
dotyczacych obywateli. Nie idzie o ustawy naruszajace prawo
Boze lub naturalne, bo te musza byc zawsze bronione z
godnoscia, ale o obywatelskie. Wielebny Ojciec Rydzyk, mimo
popularnosci i poparcia wielkich rzesz, nie moze zadac dla
siebie przywilejow i stac ponad prawem. Sam sluchalem
wypowiedzi Ojca Rydzyka wieczorem dnia 24 listopada br. i bylem
upokorzony pycha, z jaka mowil o ministrze spraw wewnetrznych i
administracji. Zarozumialosc nie przystoi slugom Chrystusa.
Wypowiedziom towarzyszylo przy tym powolywanie sie na
Chrystusa Krola stojacego przed Pilatem. Wlasnie ten ubiczowany
Chrystus -- Ecce homo -- powaznie traktowal przedstawiciela
krolestwa ziemskiego -- Pilata.' [..] /Jozef Kardynal Glemp, Prymas
Polski, w liscie do prowincjala redemptorystow, 25.11.1997/

/../

> Malgorzata

Uta

Odpowiedź listem elektroniczym