Malgorzata Zajac wrote:

> Mielismy gdzies w domu poprzednia ksiazke Cornwella, ktory
> specjalizowal sie chyba w dokladaniu Watykanowi. Byla ona wy-
> dana okolo dziesiec lat temu. Usilowal w niej przeforsowac hipoteze,
> ze papiez Jan Pawel I nie zmarl smiercia naturalna. Cornwell pisal
> w niej, ze jego zdaniem JP I padl ofiara spisku watykanskiej wstecznej
> koterii, ktora w ten sposob utorowala droge do papieskiego tronu
> reprezentantowi sil konserwatywnych Karolowi Wojtyle.

Malgosiu, cos ci sie pokickalo. Inny facet napisal ksiazke
majaca udowodnic te teze i Cornwell zostal wrecz zatrudniony
przez Watykan, by zbadac jak to naprawde bylo. Po wielomiesiecznej
pracy i przesluchaniu z upowaznienia Watykanu dziesiatkow osob
doszedl do dosc jednoznacznego wniosku. Otoz Jan Pawel I zmarly
w 33 dniu swego pontyfikatu padl ofiara zwyklej bezdusznosci
wysokich oficjeli watykanskich. JPI cierpial na ciezka chorobe
krazeniowa
i byl do tego czlowiekiem dosc niesmialym i niezaradnym. Po konklawe
nie wrocil juz do Wenecji, ktorej byl patriarcha, lecz
zostal w Watykanie z miesiecznym zapasem lekarstwa, ktore powinien
brac codziennie. Mozecie mi wierzyc lub nie, lecz nie potrafil on
zalatwic sobie nowego pudelka z lekarstwem! Jego lekarz zostal
w Wenecji, nadworny lekarz papieza, wlasciciel prywatnej rzymskiej
kliniki poprostu o tym nie wiedzial i w ciagu owego miesiaca nie
zatroszczyl sie o zbadanie swego pacjenta. Wieczorem po kolacji
spozytej w towarzystwie swoich dwoch sekretarzy papiez zaczal sie
skarzyc na silny bol w piersiach. Sekretarze doradzili papiezowi,
by sie wczesnie polozyl. Zmarl w lozku na embolie pluc prawdopodobnie
ok. 4 nad ranem. Przy okazji Cornwell wykryl kilka klamstw owego
faceta, ktory szukajac sensacji czesc swych wywiadow ze swiadkami
ostatnich dni papieza poprostu pozmyslal.

Ksiazka Cornwella nosi tytul "The Thief in the Night".

> Slyszalam, ze ta jego nowa ksiazka ma podobno dwie wersje.
> Jedna ostra, ktora byla publikowana we fragmentach w Ameryce
> w jakims miesieczniku, a druga zlagodzona opublikowana niedawno
> we Wloszech, Niemczech i chyba we Francji.
>
> Dziadek mi mowi, ze ten miesiecznik to "Vanity Fair".
>
> Malgorzata

Wyszperaj te ksiazke w domu i przeczytaj jeszcze raz. A ten drugi
sensacyjny autor ma nazwisko zaczynajace sie bodaj na Y. Wylecialo
mi z glowy.

Jacek A.

Odpowiedź listem elektroniczym