----- Wiadomość oryginalna -----
Od: W.Glowacki <[EMAIL PROTECTED]>
Do: <[EMAIL PROTECTED]>
Wysłano: 14 grudnia 1999 07:10
Temat: potrzebuje pomocy ASAP

> Pracuje na Windows NT 4.0 Workstation. Okazuje sie ze nie rozpoznaje
> polskich czcionek w edytorach tekstu-Note Pad, WordPad, EditPad.
> Mam zamontowane Fontic inz.Grobiela z 1993 roku, pracowalo na
wszystkim
> poza NT. Co mam i jak robic, aby pisac polskimi literami, potem
zrobic

Bezposrednio sie nie da - NotePad z systemu uzywa czcionek
systemowych,
ktore nie zawieraja polskich znakow (lub sa nieaktywne).
Prawdopodobnie trzeba doinstalowac obsluge jezykow dla Europy
Srodkowej,
wtedy dodatkowo bedzie mozna miec klawiature "systemowa" polska
programisty lub polska maszynistki - sa na CD instalacyjnym.
NIe mam niestety mozliwosci sprawdzenia, czy tak samo jest w wersji US
WinNT Wks (ja mam wersje polska)

U mnie w kazdym z wymienionych programow da sie ustawic polska
czcionke.
Znaki diaktrytyczne sa "zaszyte" w plikach czcionek (nie ma osobnych)
i trzeba je uaktywnic przez wybranie jezyka jako "polski" albo "europa
srodkowa"

> save  w *.txt. Potrzebuje na gwalt pomocy wlacznie z polskimi
literkami, bo
> Fontic nie chodzi.

Fontic to tylko program  bslugi klawiatury. Mogly tam tez byc pliki z
czcionkami
(*.ttf), ale one dzialaly poprawnie tylko w Windows 3.x

> DZIEKUJE z gory i prosze PRYWATNIE.

Prywatnie tez - ale problem wart jest publicznej odpowiedzi.

>Aha, mam jeszcze Word 2000 pro, ale
> obawiam sie ze po zamontowaniu bedzie ta sama historia.

Problem jest ten sam. W Windows teraz wszystkie programy korzystaja
z ustawien systemowych.

--
Maciej Jakubowski
ICQ UIN 969959 Petroniusz 25151739 Chata Petroniusza

Odpowiedź listem elektroniczym