Date sent:              Sat, 25 Mar 2000 22:31:26 -0700
Send reply to:          Discussion of Polish Culture list
From:                   ibozek <[EMAIL PROTECTED]>
> At 18:16 00-03-25 -0400, you wrote:

> Jest w moim pojeciu rzecza niegodna powielanie tekstow, ktore zawieraja
> obrazliwe i lekcewazace sformulowania w stosunku do jednej z
> najszlachetniejszych postaci wspolczesnej historii Polski - Marka Edelmana.
>
> Izabela Polonika

Szlachetna postac czy nie, w kazdym razie zglupial na starosc i
wyladowal w glownym polskim Towarzystwie Wzajemnej Adoracji.
Moze od ciaglych pochlebstw i kadzenia jemu sie w glowie przewrocilo.

Trzy wypowiedzi z TWA (druga jest Edelmana)

Dokumenty z posiedzenia Rady Krajowej Unii Wolności
Cytaty wziete z
http://www.uw.org.pl/rada/index.html
Uchwała Rady Krajowej Unii Wolności:

[...]
"Potępiamy tych, którzy za granicą i w Polsce występują przeciwko
dzialaniu sojuszników. Niezaleznie od argumentów jakimi się posługują,
występują oni w obronie ludobójstwa. Często dają w ten sposób wyraz
przywiązania do polityki, która sami w przeszłości realizowali lub popierali."

Wystąpienie Marka Edelmana:

[...]
"Wygląda na to, że Europa jest piękna; że mamy
w niej wolność, swobodę i możemy robić każdy to co chce."
[...]
"co się dziś dzieje w holokauście, co się dzieje w Kosowie i nie
 trzeba się bać tego słowa, że to jest holokaust!"
[...]
"Teraz kiedy trzeba ratować życie ludzkie, kiedy trzeba milion ludzi ratować
 od głodu, nędzy, zabójstwa, trzeba wierzyć w informację o masowych mordach,
 bo w czasie II wojny też nikt w to nie wierzył."
[...]
"Bez zniszczenia obecnego ustroju Jugosławii, nie tylko Kosowa, nie będzie spokoju na
Bałkanach."
[...]

Przemówienie Leszka Balcerowicza

[...]
"Świat demokratyczny wyciągnął gorzką naukę z sytuacji w Bośni i Hercegowinie,
gdzie przeciągający się brak reakcji na zbrodnie ludobójstwa, nazywanej eufemistycznie
 czystkami etnicznymi, kosztował ćwierć miliona niewinnych ofiar."
[...]
Polska nie zostanie obojętna. I nie tylko, dlatego że jest członkiem NATO i chce tę
 rolę pełnić w lojalny sposób, ale również, dlatego że my, Polacy, znamy cenę wolności.
 powinniśmy wyrazić jednoznaczne poparcie dla działań NATO podejmowanych przeciw
 agresji, przeciw łamaniu praw człowieka i w obronie bezbronnych ludzi. Jest to, jak
 powiedziałem, podyktowane przede wszystkim naszą wiarą w podstawowe zasady,
 ale także przekonanie, że w Kosowie rozstrzyga się skuteczność i wiarygodność
 największego obronnego sojuszu nowożytnego świata, do którego Polska od niedawna
zależy."
[...]

> "Common sense is my sense; other people's sense,
>  when it is different from mine, is little better than nonsense."

Aha, wreszcie zobaczylem motto TWA.
Dziekuje.

Marcin Mankowski

Odpowiedź listem elektroniczym