On Mon, 15 May 2000 20:35:23 -0300, Zbigniew J Koziol <[EMAIL PROTECTED]>
wrote:

> Panie Wlodku, czy jest Pan pewien, ze 2+2 = 4?
> Mi tu cos nie pasuje. Uwazam bowiem, ze skoro
> [-- niejasny z koniecznosci wywod /Pana/ Zbyszka
> opuszczam]

Panie Zbyszku, uzyska Pan lepsze zrozumienie
oraz sensowniejsze poglady i konkluzje, przyjmujac, ze

           2+2 = 4.

Serdecznie tego Panu zycze.

Przy okazji porusze sprawe dla P-L zasadnicza.
Wyobrazcie sobie, ze, powiedzmy w pracy, w przelocie,
pada kilka zdan o kilku krajach, i Polska stereotypowo
okreslona jest jako antysemicka. Macie tylko 5 sekond, zeby
zareagowac.  Uczciwy uczestnik P-L niestety nie moze
bez zajakniecia po prostu zaprzeczyc.  Niewazne, czy jest
z pochodzenia "pelnokrwistym Polakiem", czy tez bylaby to Pani
Uta, o wielkiej przeciez dla nas sympatii, czy tez Zyd jak ja.
Ostatnich 5 lat Polandelu nie pozwala na to, bo to byloby
jak z tym Radiem Jerewan: w Sovietskom Sojuzie nikogda nie bylo,
niet, i nie budiet antisemityzma. Itd :-)  To, ze uczciwy
czlowiek po pobycie na P-L nie moze chodzic z podniesiona glowa,
gdy mowa jest o rasizmie Polakow, jest oczywiscie wina/
polandelowych brazowiakow. Niestety w rownym nieomal stopniu
rowniez tych, ktorzy brunatniakow toleruja -- tych, ktorzy
stawiaja znak rownosci pomiedzy nazwaniem rasisty rasista/,
a pomowieniem mnie i kazdego Zyda o bycie kolaborantem
sowietskim.  Takie stawianie rownosci pomiedzy mowieniem prawdy
i klamaniem jest

                    niemoralne.

Pomawia sie mnie o wiele rzeczy.  Wiec podkreslam, nie chce wcale
brac takie rozne typki do sadow i zamykac. Jedyne, czego bym
sobie zyczyl, to pelne, spoleczne potepienie rasistow.  Gdy takie
brudne marginesy rasistowskie sa tolerowane, a nawet tu i owdzie
sobie kwitna (i rozrastaja sie), to czasem oni pakuja ludzi do
wiezienia, a czasem sami tam laduja.  Gdyby byli powszechnie
potepieni, to ani by nie byli w stanie innych przesladowac, ani
nikt nie doczuwalby potrzeby, zeby ich pociagac do odpowiedzialnosci
prawnej (chyba, ze popelniaja pospolite przestepstwa, jak na przyklad
podszywanie sie pod cudze konto--powinni wtedy odpowiadac karnie jak
kazdy przestepca).

    Wlodek