At 11:21 PM 5/28/00 +0200, you wrote:
>O ile wiem Szwajcaria nie przywiazuje do tego zadnej wagi: Szwajcar czy
>nie Szwajcar musi miec poprostu wazny (albo i nie!) dokument upowazniajacy
>do przekraczania granicy. Na pobliskiej "malej" granicy z Niemcami
>widzialem nawet napis, ze niestety, przepraszamy bardzo, ale nie
>mozemy honorowac prawa jazdy jako dokumentu uprawniajacego do
>przekraczania granicy.
>
>Moge wjechac/wyjechac do/z CH okazujac paszport szwajcarski albo polski, albo
>szwajcarski dowod osobisty.
>
>Przekraczanie granicy nie ma nic wspolnego z obywatelstwem. To ostatnie
> [...]

No chyba jednak niezupelnie. Jestem przekonany ze i obecnie sa kraje od
ktorych obywateli (ktorzy nie sa Szwajcarami) Szwajcaria wymaga wizy. Wiec
musiesz sie chyba wykazac ze jestes obywatelem conajmniej jednego panstwa
wobec ktorego wizy nie obowiazuja. Watpie czy mogles wjezdzac do Szwajcarii
tylko z niewaznym polskim paszportem i bez wizy np. pietnascie lat temu.

Michal Niewiadomski

PS. Czy ktos z obecnych na PL obywateli USA lub Kanady kiedykolwiek
probowal wjechac ktoregos z tych krajow poslugujac sie paszportem polskim?
A jesli nie to dlaczego?

Odpowiedź listem elektroniczym