Prosze Panstwa,

Czesto wysylam listy stad na liste IYP-L. Tym razem wysle list moj
-  w odpowiedzi na inny cytowany nizej list z IYP-L. zb.

"Ania czesto teskni za towarzystwem swych przyjaciolek" i dlatego jest
lezbijka. Jesli zas chlopak potrzebuje towarzystwa kolegow, to niechybnie
tez jest homoseksualista.

Z otwartymi oczami patrze, w jaki sposob krzywdzi sie mlodych ludzi, nie
dowierzajac sam temu co widze. Sposob wychowania tutaj w Kanadzie jest
najbardziej obrzydliwy z jakim w zyciu przyszlo mi sie spotkac. Jest
zaplanowana metoda ksztaltowania umyslow od ich najwczesnejszych
lat. Jest zbrodnia prowadzaca do wynaturzen: do rozpadu rodzin, wiezi
przyjaznych, izolacji osob od siebie i pozornej "niezaleznosci" a w
istocie degeneracji wiezi spolecznych.

W tym miesiacu mija 20 lat od chwili, gdy zrobilem mature (az sam sie
dziwie, ze czas tak szybko uciekl). Miedzy nami, uczniami tamtej szkoly i
klasy w czasie ktory minal bylo malo kontaktow. Kazdy gdzies wyjechal
- jedni do Warszawy, inni do Lublina czy Krakowa, byli i tacy ktorzy
wyjechali duzo dalej: wiekszosc podjela studia.

Opuszczajac szkole 20 lat temu zobowiazalismy sie, ze bedziemy sie
spotykac co 10 lat. Ta pierwsza dziesiata rocznica nie udala sie.
Ta druga uda sie: prawie wszyscy przyjada, czasem z odleglych stron
swiata. Dlaczego pisze o tym teraz? Bo u nas nie bylo tych pseudo
problemow seksualnych. I dzieki temu nadal jest nam dobrze ze soba
i wszyscy za soba tesknia i szanuja sie wzajemnie.

Zrobilem nawet liste dyskusyjna, taka mala, na nasze potrzeby.
Wspaniale nam sie rozmawia razem! Jakby czas byl ten sam co i wtedy, choc
przeciez tyle sie zmienilismy wszyscy. Wtedy nawet trudno bylo jeszcze
myslec o rodzinach, dzieciach. Teraz kazdy ma bagaz przyjemnosci,
obowiazkow i trudow zycia na swym grzbiecie. A jednak prawie tak jakby nic
sie nie zmienilo miedzy nami - bo nikt nam nie wciskal seksu na sile ani
tych durnych rozterek o tym, czy Ania jest czy tez nie jest lezbijka.

zb.

Odpowiedź listem elektroniczym