Tu, tu, tu, katolicki e-mail w Waszym domu ;) Poniewaz dyskutujemy
 od pewnego czasu o sprawie protestu, co to rzekomo kazdy wie
 co to za protest, jako ze najwiekszy to protest od 10 lat, no to
 moze warto przeczytac? Sciagnalem ze strony www.radiomaryja.com.pl.
 Zeby mnie nikt nie oskarzal o manipulacje, nie bede rozbijal
 tekstu, tylko podam go w calosci, i moze cos dopisze na koncu,
 co nie przeszkodzi chetnym w wycieciu zasadniczego tekstu
 protestu i np. dolaczeniu sie, wyslaniu gdzie trzeba, tylko
 pamietajcie wtedy, ze zawdzieczacie to mnie. No i musicie
 poprawic taki drobiazg jak polskie literki- sorry!

Protest Radia Maryja

Radio Maryja wyra+a stanowczy protest przeciwko
wypowiedzi Pana Aleksandra Kwastlgniewskiego, Prezydenta
Rzeczpospolitej Polskiej, kt<=ry w czasie wizyty
pa+/-stwowej w Izraelu wyg|osi| opiniOmega krzywdz|c|
wielomilionow| grupOmega s|uchaczy Radia Maryja w Polsce
i na stlgwiecie. Pan Aleksander Kwastlgniewski w czasie
oficjalnego spotkania na uniwersytecie w Tel Awiwie
w rozmowie ze studentk|, kt<=ra krytykowa|a Radio Maryja
za - jak to okrestlgli|a antysemick| propagandOmega -
stwierdzi|, i+ "czasami Radio to jest antysemickie,
ale zarazem antyprezydenckie" (np. depesza PAP
ZAG0484 19:46 00/05/30). Ponadto Pan Aleksander
Kwastlgniewski powiedzia|, i+ Radio Maryja ma niewielk|
s|uchalnostlg , gdy+ jego zdaniem ludzie w Polsce
s| m|drzejsi ni+ niekt<=rzy dziennikarze
i w|astlgciciele medi<=w. W powy+szej wypowiedzi s|
zawarte trzy nieprawdy, wprowadzaj|ce w b||d opiniOmega
publiczn| nie tylko w Polsce, ale i na stlgwiecie.

Po pierwsze: oskar+enie Radia Maryja o antysemityzm,
bez podania jakichkolwiek fakt<=w jest zwyk|ym
pom<=wieniem, kt<=re jednak nabiera szczeg<=lnej wagi,
gdy+ zosta|o dokonane na forum miOmegadzynarodowym
przy zaanga+owaniu autorytetu G|owy Pa+/-stwa.
S|dy takie s| co najmniej dziwne, gdy+ w Radiu
Maryja wielokrotnie wystOmegapowali ludzie narodowostlgci
+ydowskiej i to nie tylko katolicy.
Po drugie: oskar+enie Radia Maryja o nastawienie
antyprezydenckie jest nieprawdziwe i krzywdz|ce,
gdy+ nigdy Urz|d Prezydencki nie by| przedmiotem
krytyki ze strony Radia Maryja. Natomiast
obowi|zkiem medi<=w jest informacja i ocena pracy
os<=b pe|ni|cych publiczne funkcje w pa+/-stwie.
Zachowanie i decyzje Pana Aleksandra Kwastlgniewskiego
nie jeden raz budzi|y powa+ne pytania i sprzeciwy
opinii publicznej w Polsce i na stlgwiecie, miOmegadzy
innymi:

Zachowanie uw|aczaj|ce godnostlgci G|owy Pa+/-stwa
w czasie uroczystostlgci przy grobach pomordowanych
przez NKWD polskich oficer<=w w Charkowie;

Zgoda na mordowanie dzieci poczOmegatych poprzez
podpisanie przepis<=w zezwalaj|cych na dokonywanie
aborcji;

Przyczynienie siOmega do rozszerzenia narkomanii
w Polsce poprzez ustanowienie liberalnych zasad
dysponowania narkotykami;

Weto w sprawie ustawy zakazuj|cej rozpowszechniania
pornografii;

Podanie nieprawdy, co do swojego wykszta|cenia
w czasie kampanii prezydenckiej i wprowadzenie
w b||d wyborc<=w;

Zablokowanie ustawy o prokuratorii generalnej.

Wobec takich fakt<=w nikomu nie wolno milcze , gdy+
Ojczyzna jest dobrem wsp<=lnym wszystkich Polak<=w.
Obowi|zkiem wolnych i niezale+nych medi<=w
w demokratycznym i praworz|dnym pa+/-stwie jest
bowiem rzetelna informacja opinii publicznej
i s|u+ba prawdzie.

Po trzecie: ma|a s|uchalnostlg  Radia Maryja.
R<=wnie+ i ta wypowiedflorin Pana Aleksandra
Kwastlgniewskiego mocno rozmija siOmega z prawd|.
Wed|ug opinii fachowc<=w oraz przeprowadzonych
niezale+nych bada+/- Radio Maryja s|uchane jest
przez 1/3 Polak<=w, mimo i+ realizacja przyznanej
Radiu koncesji napotyka na tak du+e opory
ze strony KRRiT oraz stlgrodowisk lewicowych
i liberalnych. O wadze problemu niech stlgwiadczy
cho by bezprecedensowa debata w Sejmie RP
na temat realizacji koncesji Radia Maryja
i w zwi|zku z tym zlecenie przeprowadzenia
kontroli NIK w KRRiT oraz wniosek pos|<=w
o postawienie by|ego Przewodnicz|cego KRRiT,
Boleslawa Sulika, przed Trybuna|em Stanu.
Krzywdz|ce i nieprawdziwe opinie, w kt<=re zosta|
zaanga+owany autorytet Prezydenta Polski, zosta|y
wyg|oszone na forum miOmegadzynarodowym, a wypowiedzi
Pana Aleksandra Kwastlgniewskiego uderzy|y w dobre
imiOmega Radia Maryja oraz jego s|uchaczy. Pe|niony
tak wa+ny urz|d w pa+/-stwie wymaga szczeg<=lnie
wysokich kwalifikacji moralnych od os<=b
siOmegagaj|cych po tak wielkie godnostlgci. Domagamy siOmega
zatem moralnego zadostlg uczynienia za wyrz|dzon|
krzywdOmega, kt<=re wyrazi siOmega w przeprosinach
oraz sprostowaniu mijaj|cych siOmega z prawd|
wypowiedzi tak w Polsce, jak i Izraelu oraz na
forum miOmegadzynarodowym.

      Ja wyrazilem poglad, iz bardzo to ladnie, ze ktos
 poczul sie dotkniety oskarzeniem o antysemityzm
 i przeciwko temu protestuje. Nieco sie rozczarowalem
 po zapoznaniu sie z tekstem protestu, poniewaz jak sie
 okazuje, antysemityzm zostal zredukowany do jednego
 z trzech problemow i w dodatku poswiecono mu najmniej
 miejsca.

      Mamy zatem "zwykle pomowienie", "bez podania jakichkolwiek
 faktow". Slusznie. Prezydent jak jedzie z wizyta miedzypanstwowa
 powinien sie przygotowac! Wsadzic pare "faktow" do rekawa, zeby
 byly w razie czego na podoredziu. I w razie czego odwolac
 sie: "w dniu tym a tym o godzinie tej i tej ta i ta osoba
 powiedziala to i to, co pozwala mi stwierdzic, ze na antenie
 Radia Maryja zdarzaja sie wypowiedzi antysemickie". I tak
 wlasnie wyglada przygotowany prezydent, ktorego nic nie zaskoczy.
 Wypada jednak zwrocic uwage na to, co on naprawde powiedzial,
 bo w wersji pierwotnie zaprezentowanej na poland-l bylo, ze
 na antenie "trafiaja sie wypowiedzi", a nie ze "radio jest",
 ma co zwrocil uwage Michal Niewiadomski.

      Najwieksze jednak rozczarowanie- argumentacja. Nie moze byc
 mowy o antysemityzmie, skoro: "wielokrotnie wystepowali ludzie
 narodowosci zydowskiej, i to nie tylko katolicy". Pewnie to
 i prawda, sam Adam Sandauer "wystepowal wielokrotnie", mozna
 tez dodac, ze imie pewnej Zydowki jest w nazwie rozglosni,
 tylko co z tego? Wszystko to nie wyklucza wypowiedzi antysemickich.
 Bardziej wiarygodne byloby argumentowanie ladniejsze, typu:
 "Radio Maryja, mieniace sie katolickim glosem w polskim domu,
 wyznaje chrzescijanska zasade milosci blizniego niezaleznie
 od jego pochodzenia. W szczegolnosci podzielamy szacunek papieza
 Jana Pawla II dla Zydow, naszych "starszych braci" w wierze.
 Pamietamy slowa, ktore przy okazji niedawnych zlozonych w imieniu
 Kosciola Polskiego przeprosin wypowiedzial prymas Glemp,
 wspominajac antysemityzm- jego przejawy zawsze staramy sie
 zwalczac" (cos podobnego, jak na drugi raz beda pisac protest,
 to mnie poleccie). A tak- co, my, antysemici? Puscilismy
 przeciez tego Zyda, bo dobrze gadal, po naszemu, a tamtego nawet dwa
 razy, choc wcale katolikiem nie byl...Tak wyszlo. Przy okazji,
 przyznali sie do zwracania uwagi na narodowosc tego, ktorego
 dopuszczaja do glosu, a od tego zazwyczaj sie zaczyna.

    W skrocie o dwoch pozostalych sprawach: nie rozumiem, jak
 mozna oburzac sie o "antyprezydenckosc", a potem szczegolowo
 uzasadniac, dlaczego w Polsce nalezy byc przeciwko urzedujacemu
 prezydentowi. W swietle w jakim go przedstawili, "antyprezydenckosc"
 wydaje sie raczej zasluga i powodem do dumy. Co do liczby
 sluchaczy- coz, 1/3 Polakow to wydaje sie mocno przesadzone,
 ale nawet wtedy Kwasniewski moglby uciac: "dla mnie _duzo_ to
 byloby powyzej 70%, bo takie mam poparcie w sondazach
 przedwyborczych". Ta czesc wypowiedzi jest moim zdaniem nieglupia
 i swiadczy o politycznym talencie Kwasniewskiego: uwaza on,
 ze ludziska "swoje wiedza", ze zadne media, w tym Radio
 Maryja, wody z mozgu im nie zrobia. Takiego "zblizenia do
 czlowieka" wypada oczekiwac w kampanii prezydenckiej.

   Andrzej Szymoszek

 PS No to jak, przeprosi Kwasniewski? Chyba nie. Uzna, ze nie
    jego elektorat, "protestantow" spisze na straty, a ci
    sposrod "wielomilionowej rzeszy sluchaczy", ktorzy
    beda na niego glosowac, nie bardzo sie pewnie orientuja,
    o co w tym "protescie" chodzi. Moze o ceny paliwa, albo
    o awantury w koalicji rzadzacej?

Odpowiedź listem elektroniczym