W piatek, 14 lipca 2000 o godzinie 10:21 po poludniu
Pan Andrew napisal:

> pojecia wolnosci, demokracji i roli policji w wolnym
> spoleczenstwie, a moze tylko nie wyrosl ze starego systemu?

W wolnym spoleczenstwie kazdemu powinno byc wolno zbierac i
przetwarzac jakiekolwiek informacje o innych jakie uda mu sie
zebrac bez stosowania przemocy. W szczegolnosci powinno to tez
dotyczyc policji. Policja powinna moc zbierac i przetwarzac
dowolne informacje o dowolnych obywatelach bez wzgledu na to
czy sa o cokolwiek podejrzani czy nie. Wszelkie prawne
ograniczenia zbierania i przetwarzania informacji sa
nieuprawnionym ograniczeniem wolnosci i prowadza do
totalitaryzmu. Ale z drugiej strony w wolnym spoleczenstwie
nikogo nie powinno sie zmuszac do udzielania jakichkolwiek
informacji poza przypadkiem wezwania przez sad na swiadka, lub
zezwoleniem przez sad na przesluchanie przez policje. Ale
podsluchiwac powinno byc wolno kazdemu kazdego i w
szczegolnosci policja powinna moc zakladac podsluch gdzie chce
i komu chce bez zadnego zezwolenia sadu. Jak ktos ma jakies
tajemnice to sam powinien zadbac o ich ochrone. Tak ja rozumiem
wolnosc.

Pozdrawiam,
Grzegorz Swiderski, http://www.datapolis.pl/grzes/
Warszawa, piatek, 14 lipca 2000