W sobote, 09 wrzesnia 2000 o godzinie 9:28 po poludniu
Pan Jacek A. napisal:

> Moi zloci,
>
> Wraca nowe ...
>
> Oto kilka faktow z ostatnich dni.

Sam Pan to wymyslil czy gdzies Pan to przeczytal?

> 1. Uwlaszczenie.
> Calkiem oficjalnie polski parlament uchwalil wczoraj
> komunistyczna ustawe.

Chyba sam Pan to wymyslil, bo propaganda antyuwlaszczeniowa
nie operuje tym terminem. Niemniej wyraznie opiera sie Pan o
klamstwa gloszone w tej propagandzie.

> Zawiera ona bowiem dwie podstawowe cechy komunizmu:
> - Wszystkim po rowno,

Oczywiscie w ustawie nic takiego nie ma. Jest nierowno i
niesprawiedliwie. Mienie panstwowe powinno sie wlasnie rozdawac
po rowno i to byloby sprawiedliwe. Dokladnie powinno sie
wlasnosc panstwowa sprzedac na licytacji a w ten sposob
zarobione pieniadze wlozyc do budzetu panstwa obnizajac przy
tym podatki wszystkim po rowno.

Ale takie nierowne rozdawnictwo jakie przewiduje ustawa
uwlaszczeniowa jest i tak stokroc lepszym rozwiazaniem niz
trzymanie mieszkan komunalnych w rekach panstwa.

To wlasnie utrzymywanie mieszkan komunalnych jako wlasnosci
panstwowej czy gminnej jest dzialaniem komunistycznym.

> - I to te "po rowno" rozdawane nie nalezy do rozdajacego czyli
> panstwa. Zwrocmy uwage, ze ten sam rzad nie tak dawno
> lamentowal, iz reprywatyzacji przeprowadzic nie mozna, bo
> panstwa na to nie stac. Ale stac - jak sie okazuje - rozdac
> znacznie wiekszy majatek i to wlasnie ten, co m.inn. nalezy
> sie ich wlascicielom w ramach reprywatyzacji. Prosty
> przyklad: gdy ktos mial kamienice w Kaliszu, Krakowie czy
> Bialymstoku zazwyczaj juz ja odzyskal. Wlasciciele kamienic
> warszawskich dostali fige i teraz mieszkania w tych
> [...]

Mienie obciazone roszczeniami reprywatyzacyjnymi jest wylaczone
z uwlaszczenia, wiec wszystko co Pan powyzej napisal nie
dotyczy tej ustawy, ktora ostatnio uchwalil Sejm.

Propaganda antyuwlaszczeniowa jest wyjatkowo perfidna i
klamliwa, wiec radze na nia nie zwracac uwagi.

Pozdrawiam,
Grzegorz Swiderski, http://www.datapolis.pl/grzes/
Warszawa, niedziela, 10 wrzesnia 2000

Odpowiedź listem elektroniczym