On Mon, 25 Sep 2000 20:35:29 -0400, Adam Tomaszewski
<[EMAIL PROTECTED]> wrote:

>Swego czasu pan Niewiadomski probowal mnie (  nie tylko mnie )oswiecac i
>pouczal jak pisac po polsku.
>Prosze pana  o interpretacje ostatniego zdania ,ale tym razem juz po
polsku.
>Moze "jury" to nowe polskie slowko?
>

>Adam Tomaszewski

Jak najbardziej polskie i na pewno nie nowe
(choc, oczywiscie, pochodzenia francuskiego;
ale "juror" jest juz slowem polskim, pochodzenia
angielskiego).

Maly Slownik Jezyka Polskiego (Wyd. PWN (c) 1969),
wydany ponad 30 lat temu podaje:

jury [czyt z^uri] -ndm- <<komisja sedziowska, grupa
   znawcow, wyznaczonych lub wybranych do rozstrzygania
   konkursow artystycznych, literackich, sportowych itp.
   oraz przyznawania nagrod>>: J. konkursowe. J. wystawowe
   przyznalo dwie nagrody. <fr.>

(W slowniku, nad "u" w wymowie [z^uri] sa/ dwie kropki).

-- Wlodek

Odpowiedź listem elektroniczym