On Mon, 2 Oct 2000 15:14:28 MET, Andrzej Szymoszek
<[EMAIL PROTECTED]> wrote:

>    Napisz. Posmiejemy sie...

Andrzeju, alez to nie Twoja wina, ze sportowcy nawalili!! :-)

>    Bylby, gdyby wygral choc jedna walke z dwoch. A tak- czwarte
>   miejsce.

Czyli prawie. Miales pecha.

>    Moze sie i sprezyl, ale Wloch i Szwed takoz, nie wspominajac
>  o Angliku. Miejsce jak wyzej.

Czyli znowu blisko.  Kusznierewicz zakonczyl cykl wyscigow
pieknym zwyciestwem w ostatnim.  Byl nierowny.

> [...]
>  Przed Sydney podobnie: tytuly mistrzow swiata, mistrzow Europy,
>  od medali z tych imprez polki sie uginaja, ale gdy przychodzi ten
>  jeden jedyny najwazniejszy olimpijski start, to wszyscy jakos
>  potrafia sie przygotowac (zwlaszcza Madziarzy), a nasi narzekaja
>  a to na silny wiatr, a to niespokojna wode czy zbyt duza mase
>  zawodnikow, podcza gdy Wegrzy w sumie troszke ciezsi. Stad
>  i z medalami cienko: lepiej niz w Atlancie (srebrny C-2 na 500
>  i brazowe K-2 kobiet na 500 oraz K-4 mezczyzn na 1000), ale
>  wciaz od poczatku olimpiad nie ma Polska zlota w tej tak niby

Mimo wszystko Polska ni stad ni z owad (dla emigranta)
stala sie jedna z poteg wioslarsko-kajakarskich. W finalach
az bylo tloczno od Polakow i Polek, jakby to bylo ich
towarzyskie przyjecie.

>    To juz wiemy...

Ale emocja w sporcie zawsze jest obecna, nic nie jest pewne.

>    To tez...I piekne, i prawdziwe, jak sie okazalo.
> [...]
>    ...Ale ta Lidia Chojecka w sobie cos ma. Kiedys nie wydawala
>  mi sie ladna, a teraz jestem stary chlop nieomal zafascynowany.

Na nastepnej olimpiadzie powinni miec wybory na Ms Olimpia.
Dawniej, przy okazji turniejow w podnoszeniu ciezarow,
odbywaly sie tez wybory na Mr.Universe lub podobne. Co najmniej
raz wygral Polak Zielinski.  Mlodszy Baszanowski okazal sie
lepszym ciezarowcem, ba super-gwiazda/, ale Zielinski za to wygladal
przystojniej :-) (a swoje miedzynarodowe sukcesy tez odniosl, choc
z czasem w cieniu Baszanowskiego).

> [...]
>      (rekordzista Polski) z powodu kontuzji nie mogl pojechac do
>      Sydney,
>   b) drugi nasz "as" Robert Mackowiak, ten co sie przewrocil,
>      moze "nieszczesliwie" z punktu widzenia sztafety zakwalifikowal
>      sie az do finalu konkurencji indywidualnej, pobiegl wiec
>      3 razy wtedy "na maksa", a i w sztafecie trener Lisowski go
>      nie oszczedzal: i w eliminacjach, i w polfinale, i oczywiscie
>      w finale, w sumie 6 razy, biegl Mackowiak. Moze gdyby
>      zaryzykowal i w eliminacjach wystawil zamiast niego
>      Rysiukiewicza, bylby Robert w finale swiezszy i mniej

W przeciwienstwie do reszty swiata, zwrociles uwage na istotny
moment.  A swoja droga, co to za pudla?  Czy tylko bylo kolo
polskiego pasma, bo biegli po wewnetrznej?

Tak czy inaczej, oczywiscie zal, ze biedak sie wywalil--poza
wszystkim, to takze pech.  Przypomniala mi sie nagonka na
Irene Szewinska, gdy w Meksyku, 1968, wraz z druga zlonikinia
sztafety, zgubila paleczke. Ale nagonka byla tylko na Irene.

>   c) [...]
>   d) [...]
>
>   [...] Team 400-metrowcow to jedna z bardziej udanych
> sportowych inwestycji w Polsce ostatnich lat. [...]
> W Europie po "wykruszeniu sie" co lepszych Brytyjczykow
> bedziemy dlugo nie do pobicia. [...]

Oby. Sztafeta 4x400m jest jedna/ z najbardziej widowiskowych
konkurencji sportowych.  Bywa, ze wszyscy zawodnicy sa na
najwyzszym swiatowym poziomie, a as z ostatniej zmiany i tak
kompletnie odwraca sytuacje.

>   Olimpiada, i po olimpiadzie. Nie mam za bardzo czasu na jakies
> podsumowania,

Ale gdyby Polakom poszlo lepiej, to bys mial! :-)
Sam tez sie ociagalem, bo poszlo nie najgorzej, ale pozostal
pewien niedosyt.  Jak pisalem, Polska uzyskuje wyniki na samej
granicy satysfakcji i frustracji, i w sportach, i w nauce,
i w kulturze.  Czyli mamy ciekawie!!

> w kazdym razie musze znow przyznac sie do
> pomylki: prorokowalem wiecej medali niz w Atlancie (17)

Tez w ankiecie na olimpijskiej stronie cyknalem na 16-20
medali, co bylo lekko optymistycznym wyborem.

> [...] Fajne byly igrzyska.

Nie mam tv (o jak dobrze :-), ani z kim dzielic sie emocjami,
wiec sila faktu olimpiada minela mi spokojnie.

>   Andrzej

Najlepiej Polsce poszlo w Montrealu (1976), gdzie zdobylismy
7z+6s+13b, w sumie 26 medali. Wryl mi sie w pamiec niezwykle
dramatyczny pojedynek finalowy druzyn siatkowki Polski i Sojuza,
wygrany przez Polakow. Takze ogladac gazele Irene na 400m
bylo czysta/ przyjemnoscia estetyczna/ -- byla klasa/ sama
dla siebie. W Montrealu, wedlug strony:

   http://olimpiada.onet.pl/0,2,wyniki.html

Polska zajela 6 miejsce, najlepsze.  Strona ta klasyfikuje sukcesy
liczac wylacznie zlote medale (a przy rownej ilosci--srebrne,
po czym, gdy konieczne, to brazowe), co jest pewnym uproszczeniem.
Jednak z istotnym poparciemsrebrnym i brazowym, chyba rzeczywiscie
6 miejsce wtedy nam sie nalezalo.

W obecnej olimpiadzie Polska z  6z+5s+3b = 14 medalami wg. tejze strony
zajela 14 miejsce, tak jak w klasyfikacji totalnej, wszechczasow.
Nie jest to takie jasne, bo  w tej tabeli figuruje za Polska Japonia,
ktora ma 5z+8s+5b = 18 medali, i Ukraina z  3z+10s+10b = 23  medalami.
Ba, nawet Bialorus ma wiecej medali niz Polska, bo 3z+3s+11b = 17 medali,
ale wyraznie mniej blyszczacych--jednak zloto cieszy najbardziej.
Z drugiej strony, z 13 krajow, ktore uplasowaly sie w tabelce przed
Polska, kazdy odniosl w olimpiadzie wyraznie wiekszy sukces--
nawet 13.Wegry z  8z+6s+3b, czy 12.Korea Pld. z 8z+9s+11b.

Sfrustrowani musza sie czuc kibice brazyliscy. Brazylia uzyskala
6 zlotych i srebrnych medali, i ani jednego zlotego.  Podobnie
Gruzja, ktora zdobyla 6 brazowych, lecz ani jednego zlotego lub
srebrnego.

Najwiecej medali zlotych (39), brazowych (33), i w ogole (97)
zdobyly USA. Blisko konca olimpiady wysunela sie na 2 miejsce
Rosja (32z + 28s + 28b = 88  medali), ktora na finiszu
podgonila nawet Stany.  Zdobyli wiecej srebrnych medali
niz ktokolwiek inny.  Na 3 miejscu uplasowaly sie Chiny,
a na 4 Australia, ktora mimo bycia kontynentem, ma ludnosci
niewiele wiecej niz polowe tego co Polska. Tuz za Australia/
jest Uta (mam na mysli Niemcy :-), a nastepna, nieco oddalona
grupe silnych stanowia kraje srodziemnomorskie: Francja i Wlochy.
Potem malenkie: Kuba, Holandia, sporo wieksza Wielka Brytania,
i niezbyt wielka Rumunia. wreszcie wspomniane: Korea Pld., Wegry
i Polska, Japonia, Ukraina, Bialorus, Bulgaria, Grecja, Szwecja.

Kanada ma tyle medali co Polska, ale gorszej jakosci: 3z+3s+8b.

Zakoncze tabela tegorocznych polskich medali,
wzieta ze strony:

    http://olimpiada.onet.pl/0,2,1,wyniki.html

Rzuca sie w oczy brak medalu w boksie. Ale i Amerykanie
nie zdobyli zadnego zlotego, po raz pierwszy od dawna.

Gimnastyka sportowa
Braz: Leszek Blanik skok przez konia, Mez.

Kajakarstwo gorskie
Srebro:  Druzynowo C-2 slalom, Mez.

Kajakarstwo klasyczne
Srebro: Druzynowo C-2 500m, Mez.
Bra/z:  Druzynowo K-2 500m, Kob.
Bra/z: Druzynowo K-4 1000m, Mez.

 Lekkoatletyka
Zloto: Robert Korzeniowski chod na 20 kilometrow, Mez.
Zloto: Robert Korzeniowski chod na 50 kilometrow, Mez.
Zloto: Kamila Skolimowska rzut mlotem, Kob.
Zloto: Szymon Ziółkowski rzut mlotem, Mez.

Podnoszenie ciezarow
Srebro: Agata Wrobel kategoria 76kg, Kob.
Srebro: Szymon Kol/ecki kategoria 94kg, Mez.

Strzelectwo
Zloto: Renata Mauer-Rozanska kar. 50 m, (3 pozycje), Kob.

Szermierka
Srebro: Druzynowo floret Druz., Kob.

Wioslarstwo
Zloto: Druzynowo dwojki wagi lekkiej, Mez.

Szkoda, ze nie rzucano sierpem, bo mielibysmy
jeszcze dwa zlote.

-- Wlodek

Odpowiedź listem elektroniczym