Wilhelm Glowacki:
/../
> O szczegolach
> pisac nie bede, ale jezeli dla przykladu nie nauczylibysmy syna czytania
> atlasu, albo atlasu historii ziemi i cywilizacji, to szukalby np.
> Lichtesteinu w Afryce(patrz Lesotho), albo by uwazal Wilhelm Zdobywcy za
> cesarza Niemiec z przelomu XIX wieku. Przyklady drastyczne, ale na lokalnym
> kanale Rogersa(teraz juz Shaw) byly transmitowane turnieje miedzy szkolne i
> uczniowie zadawali pytania kolegom).

Ja uwazam, ze to wiedza o Lichtensteinie lub Wilhelmie Zdobywczym jest malo warte,..

/../

> Rownie interweniowalismy w sprawie
> nauczania o kochajacych inaczej, lezbijkach, etc. Nasza zasada bylo
> przypomnienie nauczycielom o celowosci ich pracy i obowiazkach, a nie
> wchodzenia w butami w polityke i wychwalanie chorych zjawisk.

..jesli sie uwaza, ze 'nauczania o kochajacych inaczej, lezbijkach, etc' jest
'wychwalanie chorych zjawisk'.

> Raz
> nauczyciel postraszyl mnie komisja praw czlowieka, ale po nakreceniu przeze
> mnie ich numeru, przeszla jej ochota na rozmowe. Musze jednak przyznac, ze
> od nastepnego dnia przestala sie paradowac z odznaka "I am proud Lesbian".
> Syn do tej pory, nigdy nikogo nie skrytykowal wzgardliwie za religie,
> wyglad, poglady, upodobania, itp. Jest po prostu nauczony tolerancji, ale
> nie popiera, ani sie zgadza z pogladami reprezentowanymi przez takich czy
> innych.

Tolerancja rowniez oznacza _szanowanie_ innych, niezaleznie od ich preferencji
seksualnych lub politycznych pogladow (o ile nie przekraczaja granicy mojej wolnosci
slow i bycia). Nie wiem, jak by to nazwac, jesli n.p. ktos okreslilby ..hmm..n.p.
nosienia religijnych odznakow jako 'paradowanie'.
To dobry przyklad kategorycznego imperatiwum Kanta 'Postepuj tak, ze haslo twojej woli
w kazdej chwili boze byc zasada ogolnego prawa' albo 'Czego ty nie chcesz, ze sie
Tobie robi, to nie rob innym'

Uta
Die Fachpresse ist sich einig: WEB.DE 15mal Testsieger! Kostenlos E-Mail,
Fax, SMS, Verschlüsselung, POP3, WAP....testen Sie uns! http://freemail.web.de