On Mon, 18 Dec 2000 18:52:16 +0100, Malgorzata Zajac
<[EMAIL PROTECTED]> wrote:

>- jesli bank PeKaO SA jest powaznym bankiem kraju
>  aspirujacego do EU, to moze mimo wszystko Bank
>  of Scotland jest trefny ?
>
>Czy ktos wie cos na ten temat ?

Niewiele wiem na temat banku PeKaO SA, ale dlaczego
Bank Of Scotland mialby byc "trefny"?

Szkocja, a takze tzw. Channel Islands (kilka wysp w
Kanale Angielskim w poblizu wybrzeza z Francja; dwie
najwieksze z nich to Jersey i Guernsey), maja swoje wlasne
wzory banknotow i monet. To sa tez funty szterlingi i
kazdy bank na Wyspach Brytyjskich wymienia je w stosunku
1:1 bez zadnych oplat. Monety maja ten sam ksztalt i wage,
co m.in. oznacza, ze przyjmuja je wszystkie maszyny
sprzedajace. W sklepach, szczegolnie na poludniu Anglii
moga sie zdarzac nieporozumienia, bo nie wszyscy znaja
wyglad szkockich banknotow.

tjk

PS. Jednofuntowka  szkocka ma na obrzezu napis
lacinski: "nemo me impune lacessit" (nikt mnie
nie tknie bezkarnie).

Odpowiedź listem elektroniczym