Bukan seperti itu,
hanya saja kita bingung dan geleng-geleng kepala, orang seperti apa yang bangga
dengan mengatakan dirinya Kafir. Kafir itu orang yang ditutup dirinya dari
hidayah Allah.

Danardono HADINOTO <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

dicky riyadi wrote:

... sebenarnya si kafirun ini ketakutan diketahui jati dirinya..
soalnya darah kafirun itu halal...

RMDH: kalau Muslim2 kayak Dicky ini, maka kita akan geleng2 kepala, dan
bertanya apa yang disebut agama damai? atau agama penghisap darah?

Atau yang bicara ini sudah tidak sehat?

bagaimana pendapat teman2 di milis ini? setuju? mas Nizami, mas Rakmat, mas
Gaggho, mBak Listy, mBak Lenny, mBak Ida, dan mas2 lain?

RMDH
PS: anehnya, si dicky ini tinggal dinegeri kafirun, Swedia

MSAN wrote:
darah kafirun halal?
ajaran apa yg diyakini mahluk spt ini?
tuhan macam apa yg disembahnya?
monster macam apa yg dijadikan model junjungannya?
primbon apa yg dirujuknya?

salam mesra dari kafirun

dicky riyadi wrote:

sayang, kita tidak tahu siapa ini yg mengaku kafirun ini...
jadi, sebenarnya si kafirun ini ketakutan diketahui jati dirinya..
soalnya darah kafirun itu halal

MSAN wrote:
Quran Surat Al-Kafirun terdiri dari 6 ayat, sbb:
1. Katakanlah: "Hai orang-orang kafir (non-muslim)!
2. aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah
3. dan kamu bukan penyembah Tuhan yang aku sembah
4. dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah
5. dan kamu tidak akan pernah (pula) menjadi penyembah Tuhan yang aku sembah.
6. Bagimulah agamamu dan bagikulah agamaku".

Antonim dari Surat ini adalah

1. Katakanlah: "Hai orang-orang non-kafir
[...]

Selamat berlebaran dengan keluarga dan handai-taulan, berketupatria dan
berkembangapi...

Dari seorang Kafirun

Yahoo! Groups SponsorADVERTISEMENT

Yahoo! Groups SponsorADVERTISEMENT

Yahoo! Groups SponsorADVERTISEMENT

Selamat Hari Raya Aidil Fitri, Sorry tak dapat balas SMS engkau, airtime aku
dah habis dan kat Cyberjaya kedai-kedai semua tutup, semoga kad raya ini sampai
sebelum kau balik kampung. Terima kasih juga kerana masih ingat dengan budak
FET yang masih sekolah lagi ini. Aina, semoga Hari Raya ini adalah Hari Raya
yang paling gembira di antara Hari-Hari Raya yang lepas. Oh ya, I want you back
in 1 piece also? heheh, tak bermaksud apa-apa. Ok lah, kalau kad ucapan ini pun
ada yang tak berkenan di hati,Aku Mohon Ma'af Zahir Batin Dari Lubuk Hati Yang
Paling Dalam. Tschuz, Gin.

http://us.click.yahoo.com/J8kdrA/y20IAA/yQLSAA/BRUplB/TM