From: "sawi dewi" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <ppiindia@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, September 07, 2005 4:21 PM
Subject: Re: [ppiindia] Re: Ekonomi Islam vs Ekonomi Neo-Liberal

Akur Bung Dono !
kadang kala aku geli sendiri baca situs ini.  Satu sisi semangat banget
dengan nilai-nilai spiritualisme islma eit...rada keliru nilai-nilai
religius, hingga romantisme sejarah dengan keagungan ( ? ) masa lalu
dihidupkan kembali tanpa "melek" dengan kondisi hari ini dan perubahan
mendatang.

lagi pula, emas atau perak selain tidak fleksible juga hanya akan dimonopoli
oleh kelompok kapitalis lagi, maksudnya ya kelompok tertentu lagi, getoeh
loeh...
Apa ya itru islmai ?  Itu kan cap aja.

Sekarang yang terpenting bukan islami atau tidaknya (walah kok jadi ngekeor
yah..), tapi apakah sistem ekonomi itu dapat mengatur dan menjamin semua
orang atau tidak.  Jika tidak ya bubarkan saja.

.... kurang menjawab persoalan...
     kerikil kecil

RM Danardono HADINOTO <[EMAIL PROTECTED]> wrote:Ya ampun,mBak, orang
orang ini pernah baca pustaka ekonomi atau tidak
ya?

Kalau negara negara adidaya sekular, ikut ikutan memakai kembali
(back to the past) standard emas, lalu apa negara negara miskin
islami di Afrika, Asia dan lain lain, gak tetap keteteran?

Lain kalau kita memiliki lampu wasiatnya Aladdin..

Salam

danardono

--- In ppiindia@yahoogroups.com, "fauziah swasono" <[EMAIL PROTECTED]>
wrote:

> Welcome to the Bretton Woods system :-)
>
> One of the chief features of the Bretton Woods system was an
> obligation for each country to adopt a monetary policy that
maintained
> the exchange rate of its currency within a fixed value-plus or minus
> one percent-in terms of gold.

Cultural diversity Indonesian languages Indonesian language learn

DISCLAIMER: The information contained in this communication is intended solely
for the use of the individual or entity to whom it is addressed and others
authorized to receive it. It may contain confidential, legally privileged
information or otherwise protected by law from disclosure and is intended
solely for the use of the addressee. If you are not the intended recipient you
are hereby notified that any disclosure, copying, distribution or taking any
action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited
and may be unlawful. Unless otherwise specifically stated by the sender, any
documents or views presented are solely those of the sender and do not
constitute official documents or views of  PT Apexindo Pratama Duta Tbk. If you
received this email in error, please immediately notify the sender or our email
administrator at [EMAIL PROTECTED] and delete it from your system. Thank you.

DonorsChoose.org helps at-risk students succeed. Fund a student project today!
http://us.click.yahoo.com/O4u7KD/FpQLAA/E2hLAA/BRUplB/TM