Mohon petromaxnya ya mas?

Negara negara yang dicadikan panutan ideologis untuk
mengkonstruksikan idee khilafat Islamyah itu semuanya dynastic
structure?

Jadi, negara yang akan dibangun kelak itu, dipimpin oleh sebuah
keluarga raja? absolut monarchy seperti dizaman dahoeloe? rajanya
mau diambilkan dari mana?

Salam

danardono

--- In ppiindia@yahoogroups.com, Nugroho Dewanto <[EMAIL PROTECTED]>
wrote:

> [...]
pemimpin...sehingga

> tepat sekali. ali memang lebih memilih menjadi orang baik,
ketimbang adu
> licik dengan muawiyah.
>
> sudah takdir Allah juga orang syiah dikuyo-kuyo saudaranya sendiri
> sesama pemeluk islam semasa dinasti umayah yang berusia 92 tahun.
>
> kemudian datang dinasti abasiyah berkuasa. eh, ternyata
penderitaaan