Od: jasiek z toronto <[EMAIL PROTECTED]>

> Od tamtego czasu zadluzenie roslo z roku na rok
> i obecnie siega ponad 50 trylionow dolarow, co jest suma
> czterokrotnie wieksza od zysku rocznego brutto calych
> Stanow Zjednoczonych, innymi slowy, USA to czterokrotny
> BANKRUT w chwili obecnej, a jesli bezrobocie
> siegnie zapowiadanych przez "finansistow" prognoz, to USA
> bedzie bankrutem conajmnie 7 krotnym.

Zle Pan tlumaczy.

Amerykanski ,,trillion" to po polsku bilion.
50 bilionow  to nie jest dla rzadu amerykanskiego
jakas ogromna suma, zreszta z tego co wiem ten
kredyt jest nieoprocentowany i bezterminowy to znaczy,
ze rzad wcale nie musi go oddawac. Nie wiem dokladnie
jak 50 bilionow ma sie do budzetu, ale akurat teraz Bush
bedzie obnizal podatki o 1,3 biliona dolarow, bo rzad ma
tyle w budzecie federalnym nadwyzki.

Czy moglby Pan mi wytlumaczyc co to jest zysk brutto
Stanow Zjednoczonych? Podejrzewam, ze chodzi to
o przychody bud?etu federalnego, ale dlaczego brutto?
Budzet przeciez podatku od przychodu nie placi.

O tym czy ktos jest bankrutem nie decyduje ile ma zysku,
ale ile w sumie ma majatku i przychodow. Jesli np. ma Pan
majatku na 1 mln dolarow, dochodow ma Pan 30 000 rocznie
a zadluzony jest Pan na 90 tys. dolarow to na pewno Pan nie
jest trzykrotnym bankrutem, a wprost przeciwnie jest pan
w pelni wyplacalny. Czyli, aby ocenic czy USA sa bankrutem
trzeba przede wszystkim policzyc ile w sumie ma majatku.

Janusz Baczynski

Odpowiedź listem elektroniczym