Od: "roman kafel" <[EMAIL PROTECTED]>

> Bank nie jest ani socjalistyczny, ani liberalny, ani konserwatywny !
> Bank jest przedsiebiorstwem ,ktorego zadaniem jest pozyczanie pieniedzy
> kreowanych z cienkiego powietrza na procent, z ktorego czerpia
horrendalne
> zyski!

Jak Pan widzi MFW nie czerpie horrendalnych zysków,
bo pożyczał na zaniżony procent.
Mimo że ogłaszał głosno, że pożycza rządom
pod warunkiem że będą liberalizowały gospodarkę
to w rzeczywistości zalecał rządom zwiększanie podatków
czyli zmniejszanie wolności gospodarczej.

> Nie obchodzi mnie kto i jakie ustanawia prawa!
> rozumie pan to....nie wazne jaki ustroj polityczne wzane jest to,
> ze caly system bankowy opiera sie na bankowosci tzw. rezerw
> ulamkowych  fractional reserves.

Tu ma rację, bo rządy nawet dośc liberalne jak w USA
bardzo lubią pożyczać i napędzać zyski lichwiarzom.
Przypadek taki jak w Rosji w 1917, że okradziono bankierów
z majątku, raczej się w USA czy innym cywilizowanym kraju
nie powtórzy.

> Czyste zlodziejstwo i oszustwo matematycznie wyprowadzone
> i udowodnione wzorami algebraicznymi!

Więc są dwie możliwości: albo w rządach siedzą kompletne
durnie albo agenci bankierów. Zresztą jedno nie wyklucza
drugiego. Inaczej tego masowego pompowania kieszeni
lichwiarzy przez rządy nie da się wytłumaczyć.

Janusz Baczyński