Panie Januszu..odwagi,,,panu juz nic nie jest w stanie zaszkodzic:-))))) niech pan zostawi..pan nie jest w stanie pojac..prostego tricku. Nie pan jeden!
Sorry:-)))

RomanK

From: "Janusz Baczynski" <[EMAIL PROTECTED]>
To: Multiple recipients of list prawica <[EMAIL PROTECTED]>
Subject: Re: Prawica: Miedzynarodowy Fundusz Walutowy zabija wolny rynek
Date: Fri, 13 Aug 2004 22:41:21 +0200

Od: "roman kafel" <[EMAIL PROTECTED]>

> niech pan otworzy sobie ten zalacznik i poczyta...
> tylko niech sie pan nie denerwuje....

Otworzyłem i się oczywiście zdenerwowałem.
Błąd na błędzie błędem pogania.

Przykłady:

> Dlaczego prawie wszyscy sa zadluzeni po uszy i tona w dlugach.
> osoby indywidualne, przedsiebiorstwa cale narody?

Kto jest zadłużony ten jest zadłuzony. Ja np. nie jestem
zadłużony, a nawet ludzie mi pieniądze wiszą.
Rządy też nie muszą się zadłużać - niestety rzadko korzystają
z okazji żeby nie pozyczać - jak by to powiedział Chirac.
Zresztą jak ktoś ma dług to znaczy że drugi ma wierzytelność.
Bilans musi wyjść na zero.

> Dlaczego nie mozemy zapokajac naszych codzienych potrzeb
> - mieszkania, mebli, samochodow itp bez zaciagania pozyczek?

Oczywiście że możemy - szczególnie jak rodzice nas
na starcie wyposażą właśnie w mieszkanie, meble, samochód.
Pożyczki nie są złem bezwzględnym - są jak nóż, w rękach
człowieka rozsądnego nóż przynosi wiele dobra, w rękach
idioty może przynieść wiele nieszczęścia.

> Jak dalece mozna obnizyc ceny czy podniesc zarobki, jezeli
> przesiebiorstwa nie beda zmuszone placic ogromnych sum
> w postaci odsetek, ktore dodawane sa do ceny produktu,
> uslug i zaopatrzenia?

Podobnie jak ludzie i rządy tak i firmy wcale nie muszą
nic pożyczać od kogoś, a nawet same moga kogoś kredytować.

> Jak dalece mozna zredukowac podatki i zwiekszyc potrzebne
> wydatki na cele spolecznej ochrony zdrowia, czy na edukacje,
> jezeli rzady same zajelyby sie tworzeniem pieniedzy zamiast
> pozyczac je na procent od prywatnych bankierow?

Ochrona zdrowia i edukacja powinna być prywatna.
Rząd polski akurat sam zajmuje się tworzeniem
pieniędzy, choć są plany aby złotówkę emitowaną przez NBP
zastąpic euro emitowanym przez Europejski Bank Centralny.

Itd. itp.

Takich książek nie należy czytać bo przy ich przeczytaniu
człowiek mądry tylko straci czas na odkrywanie kolejnych
bzdur, a człowiek głupi w te wszystkie bzdury uwierzy i będzie
po czytaniu jeszcze głupszy niż przed.

Pozdrawiam
Janusz Baczyński

_________________________________________________________________ FREE pop-up blocking with the new MSN Toolbar – get it now! http://toolbar.msn.click-url.com/go/onm00200415ave/direct/01/