From: Waldemar Dworakowski <[EMAIL PROTECTED]>
To: Multiple recipients of list prawica <[EMAIL PROTECTED]>
Subject: Prawica:  Zdjecie godla nie jest przestepstwem...
Date: Mon, 30 Aug 2004 23:54:02 +0200

http://info.onet.pl/972509,11,item.html

Zdjął polskie godło - to nie było przestępstwo

        Prokuratura w Strzelcach Opolskich umorzyła postępowanie wobec starosty

Postępowanie umorzono z powodu niestwierdzenia przestępstwa - >>powiedział rzecznik
opolskiej prokuratury okręgowej, Roman Wawrzynek.

"W zawiadomieniu sugerowano, że usunięcie godła miało motyw >>niegodziwy. Prokurator uznał,
że czyn ówczesnego starosty nie miał >>takiego charakteru" - podkreślił Wawrzynek.

Do zdjęcia ze starostwa godła narodowego i powieszenia tam >>dwujęzycznych,
polsko-niemieckich tablic z godłem powiatu doszło 28 >>kwietnia. Godło wróciło na
ścianę budynku po interwencji wojewody.

Starosta tłumaczył, że godło zostało zdjęte na krótko. Prokurator >>nie dał wiary
tym wyjaśnieniom, ale uznał, że sprawa ma zostać >>umorzona.

"Nie stwierdzono, żeby starosta zrobił to w celu niegodziwym, aby >>poniżyć godło i
poczucie naszej dumy narodowej" - zaznaczył Wawrzynek.

Po ujawnieniu sprawy przez media, starosta zrzekł się mandatu radnego. >>Zarząd Towarzystwa
Społeczno-Kulturalnego Niemców na Śląsku Opolskim >>cofnął M. rekomendację na stanowisko.
Mniejszość potępiła także >>jego postępowanie. Na specjalnej sesji w czerwcu radni zdecydowali
także >>o odwołaniu starosty.

Prokuratura w Strzelcach Opolskich sprawdzała też, czy istnieje >>obowiązek
zawieszenia godła państwowego na budynku starostwa.

"Odpowiedź jest tutaj negatywna. Ustawa określa, że godło narodowe >>powinno być
umieszczone wewnątrz budynków" - oświadczył prokurator.

Zawiadomienie o popełnieniu przez Gerharda M. przestępstwa złożyli >>dwaj radni powiatowi SLD ze
Strzelec, oraz wojewoda opolski Elżbieta >>Rutkowska. Według informacji prokuratury, mają oni status
pokrzywdzonych >>i przysługuje im prawo złożenia zażalenia na decyzję o umorzeniu >>śledztwa.

"Przygotowujemy już takie zażalenie" - powiedział rzecznik wojewody >>Przemysław Nijakowski.
Równocześnie wojewoda przygotowuje apel do >>opolskich parlamentarzystów w sprawie nowelizacji ustawy o
godle, barwach >>i hymnie narodowym.

"Chodzi nam o to, żeby ustawa regulowała umieszczenie godła nie tylko >>»w«, ale również »na« urzędach"

_________________________________________________________________ On the road to retirement? Check out MSN Life Events for advice on how to get there! http://lifeevents.msn.com/category.aspx?cid=Retirement

Odpowiedź listem elektroniczym