TYlko LPR! Polacy powinni skupic sie wokol tej Partii Polskiej...bo innej nie ma...

RomanK

From: Waldemar Dworakowski <[EMAIL PROTECTED]>
To: Multiple recipients of list prawica <[EMAIL PROTECTED]>
Subject: Prawica:  Wybory za pasem...
Date: Tue, 31 Aug 2004 00:14:19 +0200

http://info.onet.pl/972464,11,item.html

LPR z³o¿y³a wniosek o samorozwi±zanie Sejmu

Pos³owie Ligi Polskich Rodzin z³o¿yli wniosek o samorozwi±zanie Sejmu. >>Wed³ug Romana Giertycha, g³ówne cele rz±du wskazane przez premiera Belkê >>zosta³y wykonane i nie ma ¿adnego uzasadnienia dalszego trwania obecnego >>uk³adu rz±dz±cego.

Marsza³ek Józef Oleksy nie wyklucza, ¿e do rozpatrzenia wniosku mo¿e doj¶æ >>jeszcze
we wrze¶niu.

Zdaniem Giertycha, skoro ustawa zdrowotna zosta³a uchwalona, a do koñca >>wrze¶nia zostanie przedstawiony bud¿et
na 2005 rok, Sejm mo¿e zakoñczyæ >>swoj± misjê. "Po co jeszcze d³u¿ej ma wiêc trwaæ obecny uk³ad rz±dz±cy.

Zdaniem lidera Ligi, tak¿e dzia³ania rz±du, "które ¶wiadcz± o tym, ¿e chce >>on za wszelk± cenê doprowadziæ do prywatyzacji resztek maj±tku narodowego", sk³oni³y LPR do z³o¿enia projektu uchwa³y w sprawie >>samorozwi±zania Sejmu. Pod wnioskiem podpisali siê pos³owie LPR.

W opinii Giertycha, rozpatrywanie projektu uchwa³y bêdzie elementem presji >>na SLD, by doprowadziæ do
przyspieszonych wyborów. "Byæ mo¿e nie uda siê >>to na jesieni, ale mo¿e padn± zobowi±zania co do
wiosny" - doda³.

"Je¶li by¶my rozwi±zali Sejm we wrze¶niu, bud¿et by³by uchwalany przez >>nowy Sejm. Je¶li natomiast Marek
Belka nie uzyska³by wotum zaufania, >>procedury, zanim dosz³oby do przyspieszonych wyborów, mog± trwaæ od 2,5 do
parlament" - dowodzi³.

W niedzielnym programie radia Zet poparcie dla projektu LPR zadeklarowali >>przedstawiciele PiS, PSL i PO. Giertych wie
jednak, ¿e je¶li SLD zag³osuje >>przeciwko, opozycji nie uda siê zebraæ wymaganej liczby g³osów. "Je¶li SLD
dzia³ania ustrojowe" - mówi³ podczas >>konferencji.

Oleksy powiedzia³ dziennikarzom w poniedzia³ek, ¿e SLD "rozwa¿y" jak >>g³osowaæ nad wnioskiem LPR. "To nie jest
tak, ¿e wszystkie partie chc± >>rozwi±zania Sejmu, a SLD kurczowo siê trzyma mandatów. Czas byæ mo¿e >>przerwaæ tego typu
mit, kiedy wszyscy zas³aniaj± siê rzekomym stanowiskiem >>Sojuszu. Nie mogê wykluczyæ, ¿e stanowisko Sojuszu bêdzie inne ni¿ siê z

Wicemarsza³ek Sejmu Tomasz Na³êcz (SdPl), komentuj±c projekt uchwa³y >>z³o¿ony przez Ligê zauwa¿y³ "niebezpieczne rozdwojenie
ja¼ni u Giertycha: >>z jednej strony jako lider LPR chce on rozwi±zaæ parlament, z drugiej za¶ >>jako wiceszef komisji
¶ledczej ws. PKN Orlen planuje prace tej komisji na >>d³ugie miesi±ce". "Musi siê zdecydowaæ, kiedy jest
autentyczny" - doda³ >>Na³êcz.

"Niech Na³êcz siê o to nie martwi, bo komisjê w nastêpnym Sejmie bêdzie >>ogl±da³ ju¿ tylko w telewizji"
- ripostowa³ Giertych. Doda³, ¿e nastêpny >>parlament tak¿e powo³a komisjê ¶ledcz±, która na mocy uchwa³y przejmie
przedstawicieli SLD.

Pod koniec kwietnia g³osami klubów SLD, FKP, UP i po³owy pos³ów >>niezrzeszonych Sejm odrzuci³ cztery projekty uchwa³ o samorozwi±zaniu >>Izby. ¯aden z projektów nie uzyska³ wymaganej wiêkszo¶ci 307 g³osów.

_________________________________________________________________ On the road to retirement? Check out MSN Life Events for advice on how to get there! http://lifeevents.msn.com/category.aspx?cid=Retirement