Basescu a devenit personajul cel mai des mentionat in toata afacerea cu
rapirea...El trebuie in opinia multora sa ii gaseasca pe rapiti, sa ii salveze,
sa stea si sa compatimeasca cu rudele rapitilor si eventual sa isi dea demisia
in eventualitatea unui final tragic al povestii...

Daca citim Constitutia vom vedea ca nimic din ceea ce este cerut de opinia
publica Presedintelui Romaniei nu ii este cerut si de fisa postului sau...
Seful Statului are obligatii mult mai importante decat sa isi parda zile si
nopti pentru rezolvarea unei afaceri care nu il priveste direct...A cere
Presedintelui sa faca o celula de criza pentru rapirea din Irak este similar
(din punct de vedere al legii) cu a cere sa faca o celula de criza pentru
prinderea autorului ultimului viol din municipiul Arad.

Aceasta conceptie paternalista a romanilor (Presedintele care ne este tata,
protector, care are grija de noi...) nu are nimic in comun cu democratia. Un
popor nu este o familie iar seful Statului nu este in nici un caz cap de
familie...

De jurnalistii rapiti trebuiau sa se ocupe seriviciile secrete, oficiul
diplomatic din Bagdad si trupele din Coalitie. Presedintele Basescu ar fi
trebuit doar sa faca o interventie publica cel mult.

Acum parerea mea despre ceea ce se intampla cu jurnalistii...Desi nu vreau
aceasta, eu cred ca vor fi executati...Se gasesc in mainile unei grupari
teroriste care abia acum isi incepe activitatea...Si nu "da bine" pentru ei sa
isi inceapa activitatea cu o "gratiere". De aceea si mesajul ultim in care cer,
intr-un termen ireal de scurt) retragerea celor 850 de militari romani din
Irak... Cum au ajuns in mainile acelei grupari din mainile "teroristilor" cu
care au aparut in filmul de acum trei saptamani? Asta va ramane un mare
secret...Prefer sa nu imi dau cu parerea si in privinta asta. As putea sa
intinez memoria acestor jurnalisti in cazul in care ei nu sunt vinovati de ceea
ce cred eu ca sunt...

Acum pt Codruta: Conform Constitutiei Romaniei a carei validare s-a facut in
urma unui referendum la care ai fost chemata si tu, intrarea Romaniei in razboi
nu se face prin consultarea natiunii ci prin decizia Presedintelui in urma
votului Parlamentului Romaniei. Acum, oficial nefiind stare de razboi,
trimiterea unor trupe de mentinere a pacii se face prin acelasi vot al
Parlamentului ales tot de romani. Asta spune legea...Daca e bine sau rau asta
nu mai stiu: ai parghiile legale sa initiezi schimbarea ei.
Interventia in Irak este legata de tratatele militare pe care le avem cu SUA
(Pactul strategic de cooperare) si nu atat de apartenenta la NATO.

Cu prietenie
Bogdan Duca

From: Uplink <[EMAIL PROTECTED]>

> Cine i-a trimis acolo?

Asta e destul de neclar.... "firmele" lor n-ar prea recunoaste ca i-au
trimis intr-o zona extrem de periculoasa fara niste cursuri babane in
prealabil.... asigurari, chestii...

> Au plecat cu acreditare oficiala?

Nu stiu ce intelegi prin asta - daca e vorba despre ceva de la Statul roman,
atunci nu.

> Daca au plecat pe cont propriu, ce vina are Basescu daca aia mor acolo
> si el nu a vrut decat sa se implice intr-un moment cand isi putea baga
> piciorul la fel de simplu?

Normal, nu se pune problema unei "vini" a lui Base... este, in schimb, o
chestie "de imagine"...
E Presedintele tuturor!

> Daca au plecat cu acreditare oficiala, cine le-a permis sa plece hai-hui
> prin Irak?

Dreptul la circulatie e liber :)... daca nu stiai.... ;)

> Ar fi posibila "anuntarea pe hartie" a retragerii trupelor, eliberarea
> in consecinta a jurnalistilor, si apoi trimiterea lor la loc? :P Daca ar
> fi, cum s-ar modifica amenintarea terorista pentru tara noastra?

"Retragerea trupelor" este un "proces" intreg, si de durata! Trebuiesc luate
niste decizii, apoi trebuiesc predate diverse chestii, impachetat logistica
samd....
In NICI un caz nu se poate face asta in 4 zile :(

In afara de asta, NU faci lucruri care,in viitor, sa puna sub semnul
intrebarii cuvantul dat.
Tot "in afara de asta", nu POTI sa schimbi politica de stat, dupa cum ii
trazneste cuiva sa-ti rapeasca niste oameni! Eu presupun ca in afara tzarii
sunt vreo 2 milioane romani - daca la fiecare 3 zile ii tuna cuiva sa
rapeasca vreo 2, iese o intreaga brambureala....

> Daca Romania nu-si retrage trupele din Irak, ce castiga rapitorii prin
> uciderea jurnalistilor, in afara de faptul ca altii mai prosti n-or sa
> mai plece prea curand pe acolo, deci n-o sa mai aiba ce sa omoare,
> trupele romanesti continuand sa ramana acolo? Ce-si inchipuie ca rezolva
> rapitorii daca-i omoara pe jurnalisti tinand cont ca trupele romanesti
> se afla acolo pentru mentinerea pacii, iar uciderea unor romani nu-i va
> face decat sa mentina pacea "mai preventiv decat reactiv"?

De plecat... "prosti" exista destui, nu cred ca tero mor de grija asta!
Ce castiga? curent puternic de opinie in RO, negativ....
De fapt, in privinta rapirii asteia eu am o parere personala - dar n-o fac
publica, pentru ca am vazut ca ajunge pe la urechi legate de tero cam tot ce
se discuta pe liste....

> Cica astia vor sa instaureze in Irak democratia. Totusi, populatia
> irakiana inca vede jurnalistii straini ca fiind emisari ai guvernelor
> tarilor din care provin (si dupa cum scrie prin ziare, populatiile din
> tarile de provenienta cam tot pe acolo sunt cu capul). Chiar nu le zice
> nimeni cum sta situatia?

Nu e vorba despre asta, nici nu s-a pus problema unor "emisari ai guvro".
Are un profund impact asupra populatiei din RO toata povestea asta - si ASTA
e ceea ce-si doresc tero (asta, intr-un "scenariu normal").
Pe de alta parte, vorba D-lui Schiau: acolo, rapirile au ajuns un
business...

> Intr-un ziar zice ceva de genul ca "daca problema se incheie tragic
> actuala putere ar putea pierde capital politic". Aici ma leg de afirmatia
> mea de mai sus cum ca "populatiile sunt tot pe acolo cu capul". Ce
> treaba au niste indivizi, independenti, plecati pe cont propriu,
> sponsorizati de "principalul partid de opozitie",

N-au!
Dar STII cum "functioneaza" chestiile in RO - de la propagarea informatiei,
pana la faptul ca fiecare o intelege asa cum VREA s-o inteleaga... :(
Este o vorba pe undeva (si eu,uneori, uit de ea, pe lista asta): "Sa nu
argumentezi niciodata in discutia cu un prost, pentru ca lumea s-ar putea sa
nu mai stie care-i prostul".

Bogdan, de fapt, are dreptate! Ei NU aveau ce cauta acolo si, daca s-au dus,
inseamna ca si-au asumat riscul (asa cum si eu imi asumasem niste riscuri la
Rosia Montana, unii membri ai listei STIU la ce ma refer).

Ceea ce m-a deranjat la Bogdan a fost chestia aia cu "suntem tzara in razboi
si razboiul inseamna pierderi" (cam asta era ideea, nu-mi amintesc exact
citatul). Eu NU am cerut sa fim in razboi si cred ca majoritatea romanilor
n-au fost de acord cu el! Din acest pdv., guvernul trecut a comis un abuz!
(si,btw.! fii te rog, amabil, Bogdan, si zi-ne si noua daca nu mai exista
NICI o tzara care sa FIE in NATO dar, voila! sa nu-si fi trimis trupele in
Irak - sa nu fie,oare? chiar nu?)

Toata povestea asta cu ziaristii e un rahat maaaare! Totusi, ei sunt niste
oameni, sunt de-ai nostri si... din pacate eu cred (asa cum am crezut in
primele zile) ca vor fi executati in ORICE varianta... sper sa n-am
dreptate, totusi... :(

www.nuclearinfo.ro

Give the gift of life to a sick child.