Eu nu inteleg: in Romania, Legea NU e UNA pentru TOTI???
Aceeasi lege e una pentru VIP-uri si alta pentru - cum ne-or fi considerand ei?
- pulime?
???

Codruta

http://www.obiectivbr.ro/date/0000_00_00/editorial.htm

"Eu cred ca am fost onest, in conditiile in care am recunoscut ce vreau sa fac,
fara sa am in proprietate aceste bunuri; pot spune ca mi-am declarat si
gindurile, pentru ca proprietatea asupra apartamentului o voi avea peste 15
ani, dupa ce il voi plati integral, iar proprietatea asupra masinii, tot peste
citiva ani, dupa ce voi achita toate ratele. Eu am facut publice aceste
achizitii, pe care sint in curs sa le fac, pentru ca peste o saptamina-doua,
oricum se facea inaugurarea la blocul B18, si oricum se afla ca am si eu
apartament acolo. Ce, e vreun secret, ca sa ma ascund? Nu beneficiez de nici o
subventie, pentru ca am peste 35 de ani, platesc dublu avansul si dobinda, CJ a
luat deja de la mine circa 230 milioane lei, cu tot cu comision, deci, care-i
problema?", declara, in urma cu doua zile, vicele CJ, Gheorghe Chiru.

Chiar asa, unde-i problema in faptul ca vicepresedintelui Consiliului Judetean
i s-a repartizat un apartament construit in baza OG 19/1994, cu dobinda
preferentiala, scutit de impozit pe 10 ani, in conditiile in care domnia sa era
si presedintele comisiei juridice indreptatite sa analizeze solicitarile cu
pricina, si nici nu figura in grupul tinta caruia i se adresa, cu precadere,
actul legislativ? Oare care sa fie problema?

Recitind declaratia domnului Chiru ma intreb daca e vorba de onestitate sau de
frica, in gestul vicepresedintelui CJ de a-si trece apartamentul pe care nu-l
are inca, in declaratia de avere. Pentru ca tot domnul Chiru recunoaste faptul
ca intr-o saptamina - doua, cind se facea inaugurarea blocului, oricum se afla.
Si atunci? Pesemne - s-o fi gindit domnul Chiru - atunci ar fi putut fi mai
rau. Bine sau rau, ciinii latra, caravana trece, tinerii Brailei asteapta cu
ochii in soare o casa, si vicele taranisto-umanisto-popular asteapta sa se mute
in casa noua. Oare care sa fie problema?

Zice ca nu beneficieaza de nici o subventie si ca plateste dublu avansul si
dobinda. Da. Dublu fata de cei care se incadreaza in grupul tinta, pentru ca
dobinda este oricum mai mica decit cele practicate de bancile romanesti. Mai
exact, dobinda este subventionata. Adica o parte din dobinda este platita din
bani publici. Adica din banii contribuabililor. Adica din banii nostri. Oare
care sa fie problema?

Cei care-l apara spun ca vechea locuinta, cea in care locuia cu bunica, nu se
ridica la statutul unui om care ocupa o functie de demnitate publica si ca asta
ar fi motivul pentru care Chiru n-a stat la coada. Hopa, hent! Dar ce vina avem
noi, astia de ne platim impozitele, ca domnul Chiru nu s-a gindit inainte de a
candida pe postul de vice CJ, ca nu are hainele si casa pentru functia
'mnealui? Eu stiu ca daca nu am costum, nu ma duc la opera, ca doar nu o sa
intru acolo si o sa incep sa cer in timpul spectacolului, sacoul si pantalonii
unui alt spectator. Eventual ale celui care nu a prins bilet din cauza mea,
pentru ca aveam pile la casierie. Oare care sa fie problema?

Da, aveti dreptate, nu-i nici o problema. Dar problema asta legala si morala,
care nu e, s-ar fi putut rezolva usor daca domnul Chiru si-ar fi facut un
credit ipotecar normal, asemeni unui cetatean onest normal, cu o dobinda
nesubventionata normala si si-ar fi cumparat o casa normala, la care ar fi
platit un impozit normal. In acest oras anormal. Atunci, normal, n-ar fi fost
nici o problema. (Marian COMAN)

www.arin.ro

Dying to be thin?
Anorexia. Narrated by Julianne Moore .