In legatura cu observatiile la SIM pentru Rosia Montana... si cu niste discutii
anterioare...

Mi s-a adus la cunostinta ca am fost facuta "comunist-stalinista" din cauza ca
am pus problema
"ce se va intampla cu angajatii" dupa inchiderea exploatarii, odata ce nici
macar pamant nu
vor mai avea?".

Ei bine, sa va spun EU cum e cu "comunism-stalinismul"! adica, eu! care sunt
impotriva
stramutarii celor de la Rosia si a exproprierii (mai mult sau mai putin
"directe", ca fortzata
aproape ca este).

Va amintiti ca, nu de mult, pe unele din listele astea aparuse o tanara
domnitza, dulce ca o
garofita, de la YAP, pe nume Tina? Care sustinea ca "opozantii proiectului nu
prezinta nici o
credibilitate pentru ca nu sunt DECAT (sublinierea mea) o asociatie de
proprietari"?

Uite ca la dezbaterile de luni, de la Bucuresti, lui John Ashton i-a iesit
pasarica pe gura.
CE a ciripit pasarica?
Pasarica a ciripit: "deja am pus cateva case din cele achizitionate de firma,
la dispozitia
celor de la YAP, ca sa-si poata desfasura activitatile, si le vom pune la
dispozitie si mai
multe".
!!!
ACESTA era de fapt motivul pentru care tina-de-la-yap e ATAT de suparata ca
oamenii de la
Rosia Montana nu vor sa-si paraseasca casele! Ca inca n-are spatiu destul in
care sa se bage!
Tina-de-la-YAP, ca orice "capitalist" serios, doreste ca "ne-credibilii
proprietari" sa fie
scosi din casele lor, ca sa poata intra YAP!!!
oooOOPs! zisesem "capitalist"???

Pai, UNDE am mai vazut noi de-astea???

NORMAL! "noi YAP" NU vrem oameni in casele lor, si care sa-si vada de pamantul
lor! Noi vrem
expropriati, ca sa putem folosi casele NOI!!! mentalitate tipica pentru
categoria care a venit
in iunie 1990 in Piata Universitatii, ca sa sustina un tip ca Iliescu!

Hai sa va zic ceva: acum vreo 10 zile stateam la o cafea cu un director
dintr-un minister
"implicat" in problema RM; tipului ii este drag satul astfel incat, pe la
inceputul verii, a
fost acolo ashaaaaa... de capul lui... si pentru ca satul ii e drag a stat de
vorba, ba cu
unu, ba cu altu...
Si mi-a spus ca a vazut un lucru pe care N-O SA-L UITE TOATA VIATA ("toata
viata mea n-am sa
uit!").
A vazut un tzaran mai in varsta, care isi vanduse casa dar caruia firma nu ii
cumparase tot
pamantul - si care tzaran se mutase la vreo 60 km de Rosia.
Venea tzaranul acolo, cat putea de des, sa se uite la casa lui, sa-si mai
atinga fosta
gradina, si plangea!
Zicea ca NICIODATA n-o sa-si ierte ca a vandut! si ca o sa moara de inima rea,
departe de
pamantul pe care a crescut, fara nici unul din vecinii lui si fara nimeni cu
care sa poata sta
de vorba si care sa-l inteleaga!

Nu stiu daca casa acelui tzaran este una "pusa la dispozitia YAP" de catre RMGC
- dar stiu un
lucru:

Am vazut-o pe Tina, la Cluj, cum vorbeste "elaborat", si cum si-a invatzat bine
lectia.
Probabil o sa devina o buna "piarista", ca mai e si fata dragutza...

Face BINE ceea ce face! ii doresc succes!

Dar e UNA sa faci "bine" lucruri rele - si cu TOTUL altceva sa faci lucruri
BUNE!!!

Eu NU as dori vreodata sa o am pe ea in preajma a ceea ce imi e drag! ca n-as
avea nici o
garantie ca nu voi fi deposedata.

In incheiere, am sa va spun ceva:
Firma zice ca "va conserva cultura, va face o pagina web"...

Pai, mai bine si-ar face firma EXPLOATAREA pe "o pagina web" - ca, d.ex., de
aici
http://www.arcadetown.com/goldminer/index.asp
poate sa castige 17.000 $ in 20 minute! fara sa mai deranjeze pe nimeni!!!

Pai, daca un patrimoniu de importanta nationala poate fi inlocuit cu o pagina
web, atunci sa
le dea Dumnezeu celor care vor contribui cu ceva la distrugerea vreunei parti
din patrimoniul
Rosiei Montane, sa ajnnga sa locuiasca intr-un "chat-room"! si sa-l ajunga
blestemul regelui
Midas: tot ce va atinge sa se transforme in aur!!!

DEZGUSTATOR, pana poate sa ajunga o "ONG", cica "pentru a-si desfasura
programele"!!!