Episcopul Argesului le-a cerut preotilor din subordinea sa sa slabeasca, pentru
ca sa nu-i mai perceapa oamenii drept îmbuibati

http://www.adevarulonline.ro/articole/porunca-pentru-preoti-jos-burta-de-sub-sutana/304144

Mare zarva în lumea ecleziastica din Arges. Mai-marele bisericii din acest
judet, Episcopul Calinic, vrea, nici mai mult, nici mai putin, decât ca preotii
din subordinea sa sa dea jos kilogramele în plus. Chiar daca ne aflam în postul
Pastelui, vestea a picat ca un trasnet asupra preotimii.

"Jos burta de sub sutana!" - aceasta este porunca pe care a dat-o episcopul
Argesului si Muscelului, PS Calinic, catre tagma duhovniceasca din subordine.
Preasfintitul nu mai doreste, acum, ca ne-am integrat si în UE, ca oamenii care
merg la biserica sa spuna despre preoti ca se bucura mai mult de cele lumesti
decât de cele duhovnicesti. Pe principiul ca postul si rugaciunea smeresc
sufletul preotului, episcopul i-a poftit pe purtatorii de patrafir la mai
multe... exercitii spirituale, menite, inclusiv, sa-i usureze de kilogramele în
plus. În loc de cura de slabire, episcopul le recomanda post îndelungat, în loc
de genuflexiuni - matanii si închina-
ciuni pâna la pamânt. Cât mai multe! Reactiile preotilor nu au întârziat sa
apara.

Parintele Marioara pune burta pe seama geneticii

Parintelui Marioara, de la Biserica Sfânta Vineri, din Pitesti, nu i-a picat
tocmai bine porunca lui Calinic. Acesta da vina pe... genetica atunci când vine
vorba de burta sa, cu toate ca biserica este sceptica în privinta acestei
ramuri a stiintei. "Toti membrii familiei mele sunt mai grasi, mai durdulii.
Este ceva genetic si nu cred ca voi reusi sa slabesc, oricât m-as stradui. Pe
enoriasii mei nu i-a deranjat niciodata acest lucru, pentru ca ma stiu ca pe un
preot care respecta legea Domnului", spune parintele Marioara, care nu merge
aproape niciodata pe jos, ci doar cu jeepul personal.

Alte scuze invocate: probleme cu glanda si inima

Nici secretarului Protoieriei Pitesti, parintele Tintea, nu-i surâde prea tare
porunca Episcopului Calinic. "Faptul ca un preot e gras nu înseamna ca manânca
sau traieste bine, ci poate avea, de exemplu, probleme cu glanda", ne-a
declarat acesta. Un alt preot, parintele Gheorghe de la Biserica din Izvoru,
Arges, vorbeste de problemele de sanatate care l-ar împiedica sa slabeasca. "Eu
am burta pentru ca am probleme cu inima", spune acesta, excluzând din start
orice varianta de a mai da jos vreun kilogram.

Preotul Popescu credeca burta nu e semn de îmbuibare

Parintele Popescu de la Biserica Maica Domnului din Pitesti spera, dupa cum
ne-a marturisit, ca postul Pastelui sa-l ajute sa faca voia episcopului, a
carui porunca îi este sfânta. În viziunea preotului Popescu, burta mare nu e
semn de îmbuibare si nici nu crede ca este... "neplacuta Domnului, Cel care a
lasat pe pamânt si oameni mai slabi, si oameni mai durdulii, fara a face vreo
deosebire între ei". Dar, pentru a nu se interpreta de catre enoriasi ca duce
viata opulenta, acesta marturiseste ca e dispus sa fie mai cumpatat si sa
reuseasca, în acest post, sa dea jos câteva kilograme.

Este ceva genetic si nu cred ca voi reusi sa slabesc, oricât m-as stradui...
preotul Marioara din Pitesti

Iulia COJOCARU

Then she'll be a true love of mine"
www.arin.ro

Yahoo! Groups gets a make over. See the new email design.
http://us.click.yahoo.com/hOt0.A/lOaOAA/yQLSAA/DXOolB/TM