Am fost astazi la un c***t de dezbatere publica, pe un SIM facut cu picioarele,
si ma intreb: CUM dracu primesc firmele astea autorizate sa faca SIM,
autorizatiile/atestarile alea???

Daca EU, in anul 2 sau 3 de facultate (am facut geologia) as fi prezentat o
lucrare ca aia la un seminar, as fi luat 3 - adica nici n-ar mai fi fost CITITA
lucrarea, s-ar fi lamurit asistentul numai rasfoind-o si uitandu-se la tabele
si planse ca nu face 2 bani! >:(

In esenta: un Mare Investitor vrea sa faca un "parc de eoliene" (nici mai mult
nici mai putin de 94 "moristi") intr-o arie de interes comunitar!

Iar NESIMTITII care au facut SIM sustin ca excavarile si drumurile alea,
organizarea de santier, circulatia ulterioara intre "moristi" samd. - NU au
"impact semnificativ" asupra mediului!

Nesimtitul de investitor nu-si face Maretul Parc 2 - 3 km mai incolo, ca aici a
gasit o primarie de fraieri (undeva, la tzara, zona de campie) care accepta o
redeventa de 2 parale - pe cand mai incolo ar trebui sa cumpere terenul sau sa
se inteleaga cu proprietarii sa le plateasca pagubele pentru perioada in care
lucreaza si sa le dea, probabil, ceva actiuni sau curent pt. suprafata de teren
ocupata! Asa ca "nu se poate face parcul" decat FIX in aria aia de interes
comunitar - ca vantul, vezi-Doamne numa' pe-ACOLO o fi batand !!!

Nu-i e de ajuns, zgartzanului, ca 50% din banii pt. Mareata Lui Investitie ii
va da Statul (ca pun PARIU ca avea intentia sa ceara bani de la AFM pentru
"regenerabile") - vrea sa nu bage bani in teren sau sa dea vreo actiune, cuiva
- al dreq!

M-am certat cu investitorul, m-am certat cu NESIMTITII care au facut SIM - si
am lasat o lista cu vreo 30 intrebari celor de la APM, sa o dea Minunatului
Investitor, sa raspunda la ele (de fapt am facut si recomandarea sa vina cu un
SIM facut "pe bune", adica serios >:)

Iar daca nu ma vor satisface raspunsurile, pot sa solicit noi raspunsuri ;)

samd.!

Ce vreau eu sa va spun: incercati, pe cat posibil, sa consultati documentatiile
(e adevarat! nu aveti timp, nici eu n-am avut - in plus, dezbaterea insasi a
fost la distanta "semnificativa" de orasul meu - dar mi-a fost chiar de ajuns
sa o rasfoiesc ca sa vad ca era o porcarie) - o sa aveti surprize MARI!

In general, SIM sunt intocmite in bataie de joc, in ideea ca "publicul"
probabil e prost - asa ca nu-si da seama!

Sa-mi *** ****!!!!!

Ce sa zic? Uite, subiectul asta mi-a dat o idee: sa fac rost de niste bani ca
sa fac niste instruiri cu membrii ONG-urilor si Cluburilor (si chiar si cu
persoane care nu-s prin nici o ONG) - sa stie CE anume sa urmareasca atunci
cand se uita pe un Studiu de Impact - ca, d.ex., eu, daca n-as fi fost trecuta
prin ciur si prin darmon, poate ca nici nu mi-as fi dat seama CAT de c**at e
SIM acela!

Atentie maxima, deci! Pt. ca, daca doriti sa "aparati" mediul, de multe ori "se
poate"! ;)

Asta insa NU raspunde la nedumerirea mea: CUM dracu' ajung niste firme care fac
SIM cu picioarele, sa fie autorizate de Minister???

Pentru SIM facut "cu rea-credinta" (pt. ca de data asta era CLAR facut cu
rea-credinta) - CUM poate fi sanctionata o astfel de firma??? Eu i-as retrage
NU doar atestarea - ci as avea grija ca si PERSOANELE care au semnat astfel de
SIM sa NU mai aiba voie sa semneze NICIODATA astfel de documentatii!!!

Codruta

p.s. Apropo: aud ca Sulfina Barbu, a carei firma a facut un SIM cf. caruia
defrisarile din Baneasa si din Parcul Bordei "nu prezinta impact semnificativ
asupra mediului", ar fi propusa ca Ministru al Mediului??? CULMEA NESIMTIRII
!!!

---
"Let me, at least, to know that she'll try
Then she'll be a true love of mine".

Puteti dona 2% din impozitul pe venitul Dvs. pentru combaterea defrisarilor -
detalii cont la www.arin.ro