Scuza-mi Codruta atitudinea realisto comunista dar trebuie sa nu fiu deacord cu
tine.

Daca o femeie asa desteapta care castiga o groaza de bani nu e desteapta destul
sa isi puna deoparte o parte din bani ca sa nu cerseasca de la stat una alta
... isi merita soarta si zau ca i-ar prinde bine un salariu normal sa vada ce
inseamna. Acum sa fim realisti ce procent din cei care au salarii mari (femei,
barbati) au salarii mari datorita performantei la locul de munca (eu am lucrat
pana acum in cercetare si doua corporatii, si din ce vad si pe la banci si
prieteni eu personal zic ca pot sa trag o concluzie referitoare la cei care au
salarii mari si gradul lor de pricepere in ceea ce fac). Nu e o concluzie din
gama toti sunt asa ... e doar o parere personala de genul marea majoritate sunt
asa.

Incearca sa gandesti din punctul de vedere al unui sistem: ce facem ? Dam o
suma "decenta" de bani pentru 95% din femei si le obligam pe 5% sa sufere 2 ani
cu bani mai putini ? Da, mi se pare o solutie foarte decenta. Mai bine sa stea
95% din femei cu copii acasa (acele 95% influenteaza natalitatea populatiei)
iar 5% sa se intoarca la lucru ca o sa isi permita sa isi creasca copii cu bone
de lux si scoli si doctori privati.
O sa imi zici ca da domne da vezi fatucile alea cu salarii mari platesc
impozite mai mari deci ar merita o suma de bani proportionala cand e vorba de
concediul maternal. Cand e vorba de a plati din buget e putin nesimntire sa dai
sume exorbitante pentru ca sa cresti un copil (e nesintire sa dai sume
exorbitante de bani pentru multe lucruri cand e vorba sa ii dai din buget).
Daca ai un salariu foarte mare atunci cu siguranta te-ai folosit de sistem mult
mai mult ca mine care am un salariu bun dar totusi decent in raport cu
preturile bunurilor de uz comun sa zicem asa.
Exista o relatie directa intre venituri si impozit dar nu cred ca trebuie sa
fie neaparat o relatie intre ce da si ce primeste statul cand e vorba de orice
individ neproductiv in societate (si aici neproductiv nu trebuie interpretat
neaparat in mod negativ - pensionari, handicapati, copiii etc). In fata
statului suntem egali (egali in relatia cu institutiile statului, egali in fata
legii) deci cand nu mai faci parte dintr-o "clasa" activa si practic statul
trebuie sa iti asigure traiul de zi cu zi ar fi normal ca statul sa faca el un
calcul decent si sa stabileasca care este o suma realista cu care un om care a
muncit sa zicem 40 de ani sa isi traiasca anii de pensie. In esenta un
pensionar are nevoie de x y z lucruri si in esenta cam aceleasi. La fel si cu
copii, si cu mamele in concediul maternal. Pentru cativa indivizi iesiti din
tipar merita sa permiti discrepante precum cele din actualul sistem ?
Sistemul te lasa sa faci bani in interiorul lui si pt asta trebuie sa platesti
... ca o taxa de protectie ... proportional cu veniturile tale, venituri pe
care le faci fiindca nu traiesti intr-o jungla unde ne-am fi strans cativa si
iti faceam felul si gata cariera ta de mare doamna afacerista, ci traiesti
intr-un sistem unde cineva are grija ca niste reguli sa fie respectate (de
multe ori salariul ala mare avut de unii si altii apare tocmai din
nerespectarea anumitor reguli, sau interpretarea lor in mod eronat sau sau etc
etc ).
Nici mie nu imi convine sa dau 40 % din salariu meu brut sub diverse forme
statului, sunt constient ca la cum sunt eu daca as pune 40% din veniturile mele
deoparte as avea un trai mult mai bun si stabil dar ... sunt deasemenea
constient ca la cum e lumea de primitiva daca nu ar exista un stat sa spele pe
creier multimea si sa ii tina in frau as putea sa fac pisu pe cei 40% fiindca
probabil nu ai putea sa te bucuri cu adevarat de ei.

Eu dupa ce am colindat putin Europa anul asta m-am intors mult mai comunist
decat eram pana acum. Democratia asta mi se pare asa o bataie de joc si din ce
in ce mai pe fata si nu vorbesc de ce e la noi ... ca la noi e o gluma
penibila. Ma uit la ce se intampla in lume ... si raman cu un gust amar.
Majoritatea sunt sacrificati in numele unui sistem politic pentru ca sa o duca
bine niste bisnitari actionari care dintr-un motiv care imi scapa au facut
averi si nimeni nu a luat putin la purecat toata treaba.

Gabi